نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تضامنی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

در ماده ۱۱۶ قانون تجارت، شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسمی مخصوص برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر، با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. اگر دارایی شرکت برای تأدیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.

شرکای شرکت تضامنی

 

شرکای شرکت تضامنی حداقل ۲ شخص اعم از حقیقی یا حقوقی یا ترکیبی از هر دو می‌توانند باشند و حداکثری در قانون پیش بینی نشده است. بر خلاف حقوق فرانسه در حقوق ایران صرف شراکت در این نوع شرکت موجب تاجر شدن شخص شریک نمی‌شود.

 وضعیت حقوقی شرکاء

 

شرکای شرکت تضامنی دارای شخصیت حقوقی مستقل از شرکت بوده و دارایی شرکاء از دارایی شرکت جدا است.

 

میزان مسوولیت شرکاء

مسئولیت شرکا در شرکت، تضامنی است. البته طلبکاران شرکت وقتی حق رجوع به شرکاء را دارند که به شرکت رجوع کرده وطلبشان پرداخت نشده و شرکت منحل شده باشد (ماده ۱۲۴ق.ت).

مسئولیت شریک جدید الورود به شرکت تضامنی و شریکی که از شرکت خارج می‌شود در ماده ۱۲۵ ق.ت پیش بینی شده است.

 

قابل انتقال بودن سهم الشرکه

طبق ماده ۱۲۳ ق.ت سهم الشرکه قابل انتقال نیست مگر با رضایت همه شرکاء لذا سهم الشرکه شرکای شرکت تضامنی نمی‎تواند به صورت سهام قابل انتقال درآید.

 

سرمایه شرکت

 

    آورده شرکا اعم از نقد یا غیرنقد، سرمایه شرکت را تشکیل می‌دهد.

    شرکاء باید هرآورده‌ای که تعهد کرده‌اند به شرکت بیاوردند والا شرکت تشکیل نمی‌شود (ماده ۱۱۸ ق.ت).

    اگر آورده شریکی غیرنقد باشد باید تقویم شود. تقویم آورده غیر نقد در شرکت تضامنی تابع هیچ‌گونه تشریفات و محدودیتی نیست.

    میزان سرمایه در شرکت‌های تضامنی حداقل و اکثر ندارد.

 

تعیین نام شرکت تضامنی

 

طبق ماده ۱۱۷ قانون تجارت در نام‌‌گذاری شرکت تضامنی باید به نکات ذیل توجه شود:

 

    عبارت “شرکت تضامنی” در اسم شرکت ذکر شود.

    اسم تمام شرکا در اسم شرکت بیاید.

    اگر درج نام شرکاء مقدور نبود یا شرکاء نمی‌خواستند چنین کنند باید حداقل اسم یکی از شرکاء در اسم شرکت ذکر شده و برای بقیه از عبارتی چون و شرکا یا دوستان و… استفاده شود.

    اگر شریکی که نام او در نام شرکت آمده فوت کند یااز شرکت خارج شود باید نامش از نام شرکت حذف شود.

 

شرایط تشکیل شرکت تضامنی

 

    طبق قانون ثبت، شرکتنامه یا اساسنامه شرکت باید به موجب سند رسمی باشد و گرنه شرکت ایجاد نمی‌شود

    شرکتنامه یا اساسنامه باید به امضای تمام شرکاء برسد.

    شرکاء تمام سرمایه نقدی را پرداخت و غیرنقدی را تقویم و تسلیم کنند.

    برای داشتن شخصیت حقوقی، نیازی به ثبت شرکت نیست.

 

انتخاب مدیران در شرکت تضامنی

 

طبق ماده ۱۲۰ قانون تجارت در شرکت تضامنی شرکاء باید لاقل یک نفر از میان خود یا خارج به سمت مدیری معین نمایند.

 

    شرکاء می‌توانند یک یا چند مدیر برای اداره شرکت انتخاب کنند.

    مدیر یا مدیران ممکن است از اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد.

    مدیر یا مدیران با اتفاق آرای شرکت انتخاب می‌شوند مگر اینکه شرکاء در شرکتنامه یا اساسنامه، خلاف آن را پیش‌بینی کرده باشند.

 

مدت مدیریت: قانون تجارت در این باره مقرراتی ندارد پس طبق اصول کلی، مدت مدیریت ممکن است در اساسنامه یا شرکتنامه پیش‌بینی شود و نیز با فوت، حجر، ورشکستگی، عزل یا استعفا، ماموریت مدیر به اتمام رسد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت تضامنی

 

    دو برگ تقاضانامه

    دو برگ شرکت نامه

    فتوکپی شناسنامه شرکا

    دو نسخه اساسنامه

    مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز



:: بازدید از این مطلب : 1458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت تعاونی

ثبت تعاونی و آیین نامه های مربوط به آن

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تعاونی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

نوع دیگر از انواع ثبت شرکت ها ثبت تعاونی می باشد که معمولا تصمیم به تشکیل  و ثبت تعاونی ‚ به عنوان یکی از راهکارهای مطمئن در فراهم نمودن زمینه ای به منظور ایجاد گروه و تیم هایی که به منظور رفع نیازهای مشترک اعضاء از جمله مباحث اقتصادی ‚ اشتغال ‚ نیازهای فرهنگی و اجتماعی تشکیل می شوند ‚ یک روش و رویکرد پسندیده و ارزشمند است .

 

بهره گیری از توانمندی های فکری و مادی دیگران و ایجاد شرایط لازم درجهت تشریک مساعی ‚ مشارکت در تصمیم گیری ها و بهره مندی ازمنافع مشترک درکار و فکر از جدیدترین شیوه های مناسب مدیریتی و اعتقادات اجتماعی است که با اعتقادات دینی ما نیز عجین و همسان است .با این حال همواره مشکلات عدیده ای پیش روی متقاضیان تشکیل تعاونی وجود داشته است که از جمله آنها عدم دسترسی به اطلاعات لازم ‚ موثر وکاربردی از مراحل مختلف تشکیل تعاونی و نحوه انجام فرآیندآن بوده است . در این رابطه ترویج تعاون همواره سعی داشته است تا با ارائه روش ها و راهنمایی های مناسب در این مسیر گام بردارد .بر این اساس و با توجه به نیاز مراجعین به اطلاعات لازم برای تشکیل تعاونی های مختلف و لزوم راهنمایی آنان برای ادامه کار و به علت کمبود مرجعی مناسب برای راهنمایی ایشان ‚ این کتابچه برای آگاهی عموم از روند تشکیل تعاونی ‚ تهیه و تقدیم می گردد .

 

ثبت تعاونی

آیین نامه ثبت تعاونی :

 

الف- کلیات

 

ماده۱- شرکتهای تعاونی به لحاظ نوع فعالیت به دو دسته تقسیم می‌گردند.

 

الف – شرکت تعاونی تولید: شرکتی است که فعالیت اصلی آن تولید کالا و خدمات میباشد و به منظور اشتغال اعضاء در امور مربوط به کشاورزی، دامداری، دامپروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، صنعت، معدن، عمران شهری و روستایی و عشایری و نظایر اینها فعالیت می‌ کند.

 

ب- شرکت تعاونی توزیع: شرکتی است که در امور مربوط به تهیه و توزیع کالا، مسکن، خدمات و سایر نیازمندیهای اعضاء فعالیت می‌نماید.

 

تبصره- در شرکت تعاونی، تعدد نوع و موضوع فعالیت به شرط  ارائه طرح پیشنهادی مجاز می باشد

 

ماده۲- شرکتهای تعاونی باز لحاظ عضویت در آن به دو دسته کلی زیر  تقسیم می‌ گردد:.

 

الف- شرکت تعاونی عام: شرکتی است که امکان  عضویت در آن برای همه افراد  میسر می باشد و موسسین باید برای تأمین بخشی  از سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه شرکت سهام آنرا به عموم عرضه نمایند.

 

ب- شرکت تعاونی خاص: شرکتی است که عضویت در آن منحصراً برای گروهی خاص از قبیل : کارگران، کارمندان، کشاورزان، دانشجویان، ایثارگران، زنان، مشاغل خاص و نظایر اینها آزاد می باشد، بدیهی است تعاونی موظف به پذیرش متقاضیان واجد شرایط بوده و از این نظر محدودیتی برای عضویت این افراد  وجود ندارد.

 

تبصره۱- در تابلوها و سربرگهای شرکتهای تعاونی ذکر عنوان «تعاونی» ضرورت دارد و باید بطور خوانا قید شود.

 

 تبصره۲- برای واحدهای صنفی شهرستانها و یا برای هر واحد کارمندی و کارگری فقط یک شرکت تعاونی در هر موضوع فعالیت قابلیت ثبت دارد..

 

تبصره۳- شرکتهای تعاونی با ۵۰۰  عضو و یا بیشتر و همچنین اتحادیه‌هایی که تعداد اعضاء تعاونیهای عضو آنها مجموعاً بیش از ۲۰۰۰ عضو باشد، «تعاونی بزرگ» محسوب می‌ گردند..

 

ماده ۳- در انواع شرکتها و اتحادیه های تعاونی تعداد اعضاء در زمان ثبت و دوران فعالیت باید طبق طرح تأسیس و تغییرات بعدی آن بوده و رعایت مورازد زیر الزامی است:.

 

الف) حداقل تعداد اعضاء چه در زمان ثبت و چه در دوران فعالیت شرکتهای تعاونی ۷نفر میباشد.

 

ب) در شرکتهای تعاونی اشتغالزا که به منظور ایجاد اشتغال تولیدی یا خدماتی با استفاده از کمکهای دولتی برای اعضاء تشکیل می‌شوند . تعداد اعضاء بایستی حداقل معادل ۵۰% مشاغل دائمی طرح تعاونی باشد.

 

ج) در شرکتهای تعاونی که بدون استفاده از کمکهای دولتی و یا با هدف سرمایه گذاری تشکیل می شوند و حداقل ۵۰% سرمایه گذاری طرح توسط اعضاء تأمین می‌گردد. رعایت بند (ب) الزامی نمی‌باشد.

 

د) حداکثر تعداد اعضاء در تعاونیهای مسکن (تأمین مسکن اعضاء) متناسب با اهلیت ( دانش و تجربه) مدیران تعاونی بنابه تشخیص ادارات کل تعاون تعیین می‌گردد.

 

هـ) رعایت تبصره ۲ ماده ۲ دستورالعمل  تشکیل تعاونیها درخصوص تعاونیهای فوق الذکر الزامی نمی‌باشد.

 

ماده۴- تعیین میزان سرمایه و ارزش سهام بعهده هیأت مؤسس تعاونی است و میزان آن در اساسنامه مصوب ذکر خواهد شد. بدیهی است هر تعاونی وقتی تشکیل و ثبت میشود که حداقل یک سوم سرمایه آن تأدیه و چنانچه بصورت نقدی و جنسی باشد تقویم و تسلیم شده باشد.

 

 تبصره۱- در شرکتهای تعاونی سرمایه‌گذاری حداقل میزان سرمایه ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال تعیین می‌گردد.

 

تبصره۲- اعضای تعاونی مکلفند مبلغ تعهد شده سهم خود را ظرف مدت مقرر در اساسنامه که نباید از دو سال بیشتر باشد تادیه نمایند.

 

 ماده۵- سهم اعضاء درتأمین سرمایه تعاونی برابر است مگر اینکه مجمع عمومی تصویب نماید که برخی از اعضاء سهم بیشتری خریداری نمایند. در این صورت حداکثر میزان سهم هر عضو نباید از ۳۰ درصد کل سرمایه تعاونی تجاوز نماید.

 

ماده۶- اتحادیه تعاونی با عضویت شرکتهای و تعاونیهای داوطلب و با حداقل ۷ عضو که دارای موضوع فعالیت واحد باشند در سطح شهرستان یا استان تشکیل می‌شوند.

 

تبصره۱- شرکتهای تعاونی و اتحادیه‌های استانی می‌توانند نسبت به تشکیل اتحادیه‌های مرکزی اقدام نمایند.

 

تبصره۲- هر شرکت تعاونی می‌تواند فقط عضو یک اتحادیه شهرستانی، استانی و یا مرکزی باشد، در هر حال عضویت در بیش از یک اتحادیه، برای شرکت تعاونی با تعدد موضوع فعالیت بلامانع است.

 

تبصره۳- تشکیل اتحادیه مرکزی با مجز وزارت تعاون خواهد بود.

 

تبصره۴- اعضای هیات مدیره اتحادیه از نمایندگان تعاونیهای عضو و به عنوان شخص حقیقی و اعضای هیات بازرس اتحادیه‌از نمایندگان تعاونیهای عضو و یا سایرین تعیین می‌شوند.

 

تبصره ۵- حداقل تعداد اعضاء اتحادیه‌های سراسری در زمان ثبت و دوران فعالیت ۱۵ عضو تعیین می‌گردد. اعضاء اتحادیه‌های سراسری، اتحادیه‌های استانی می‌باشند.

 

در شرایط خاص که تشکیل اتحادیه سراسری ضروری است و تعداداعضاء به حد نصاب نمی‌رسد، تشکیل اتحادیه با مجوز وزیر تعاون و رعایت حداقل قانونی بلامانع است.

 

ب ) مراحل تشکیل تعاونیها

 

ماده ۷-  برای تشکیل تعاونی، هیات مؤسس متشکل از متقاضیان حائز شرایط قانونی، نسبت به تهیه طرح پیشنهادی و تنظیم اساسنامه منطبق بر قانون بخش تعاونی، دعوت به عضویت افراد واجد شرایط و تشکیل اولین مجمع عمومی عادی جهت تصویب اساسنامه و تعیین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان و سایر وظایف مجمع عمومی عادی اقدام می‌نماید.

 

تبصره- موسسین تعاونی باید با قوانین و مقررات تعاونیها آشنائی کافی داشته باشند و در صورت نیاز در کلاسهای آموزشی یکروزه که اداره کل تعاون استان تعیین می‌کند و زمان تشکیل آن حداکثر یک هفته از تاریخ تسلیم تقاضا خواهد بود شرکت نمایند.

 

ماده ۸-  هیات مؤسس در طرح پیشنهادی، ضرورت تأسیس تعاونی و ارائه دلایل توجیهی مبنی بر تناسب هدفهای تشکیل تعاونی با هدفها و برنامه‌های مصوب جمهوری اسلامی ایران با ذکر میزان سرمایه ثابت و در گردش مورد نیاز طرح، تعداد و مشخصات داوطلبان، قید میزان سهم لازم التادیه هر عضو، سوابق و مهارتهای آنان در رشته فعالیت موردنظر، نام شعبه صندوق تعاون برای افتتاح حسابهای تعاونی را ذکر نموده و با معرفی نماینده تام‌الاختیار (طبق فرم شماره۱) به اداره کل تعاون ارائه می‌نماید.

 

تبصره۱- مدارکی که هیات موسس بایستی ارائه نماید

 

الف- تصویر شناسنامه و مدارک تحصیلی

 

ب- گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت

 

ج-  برگ عدم سوء پیشینه

 

تبصره۲- کارکنان رسمی و پیمانی دولت با ارائه گواهی یا حکم کارگزینی از بند ب و ج معافند

 

ماده ۹- اداره کل / اداره تعاون پس از وصول تقاضای تشکیل تعاونی و بررسی طرح پیشنهادی در مدت ۵ روز نظر مثبت یا منفی خود را به هیات مؤسس اعلام و در صورت موافقت (طبق فرم شماره ۲) نمونه اساسنامه و فرمهای مورد نیاز را در اختیار نماینده هیات موسس قرار خواهد داد.

 

ماده ۱۰-  هیات موسس پس از اخذ موافقنامه تشکیل باید اقدامات زیر را انجام دهد

 

الف- دریافت مجوز فعالیت در موضوع طرح پیشنهادی از مراجع ذیربط (در صورت نیاز به مجوز فعالیت) به نام اعضای هیات موسس تعاونی در شرف تأسیس

 

ب- تدوین اساسنامه پیشنهادی

 

ج- افتتاح حساب به نام «تعاونی در شرف تأسیس» در بانک توسعه تعاون و یا حسابی که توسط بانک توسعه تعاون در یکی از بانکها تعیین می‌گردد.

 

 د- دعوت از افراد واجد شرایط عضویت ضمن اعلام خلاصه‌ای از کلیات طرح و اساسنامه پیشنهادی، شرایط عضویت و مهلت پذیرش تقاضای عضویت، شماره و مشخصات حساب افتتاح شده و مبلغ لازم التأدیه هر یک از اعضاء وذکر نحوه صدور آگهی‌های بعدی تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی

 

هـ- بررسی شرایط داوطلبان و پذیرش واجدین شرایط عضویت و دریافت گواهی واریز وجه لازم التادیه سهام آنها و صدور برگ اجازه ورود به جلسه اولین مجمع عمومی عادی

 

و- ارزیابی آورده‌های غیر نقدی داوطلبان عضویت که متناسب و مورد نیاز طرح باشد، توسط کارشناس رسمی دادگستری و با انجام تشریفات قانونی لازم

 

ز- انتشار آگهی دعوت اولین مجمع عمومی عادی (طبق فرم شماره ۳) با رعایت فاصله زمانی حداقل ۲۰ روز و حداکثر ۴۰ روز  از تاریخ انتشار آگهی دعوت با تاریخ تشکیل مجمع عمومی عادی.

 

 تبصره- در سایر مجامع عمومی که برگزاری انتخابات در دستور جلسه نباشد، فاصله زمانی تاریخ دعوت تا تشکیل مجمع عمومی ، حداقل ۱۰ روز و حداکثر ۲۰ روز خواهد بود

 

ح- ثبت نام نامزدهای تصدی سمتهای هیأت مدیره و بازرسی

 

ط- ارسال یک نسخه از آگهی دعوت به منظور درخواست از اداره کل/ اداره تعاون جهت معرفی ناظر در اولین جلسه مجمع عمومی عادی

 

ی- سایر اقدامات مربوط به برگزاری اولین مجمع عمومی عادی (طبق فرم شماره ۴) تا انتخاب هیات رئیسه مجمع (رئیس، منشی، و دو ناظر) از قبیل اخذ برگه  ورود به جلسه مجمع از داوطلبان و تکمیل فهرست اسامی حاضرین همراه با امضای آنان که باید تحویل هیات رئیسه شود. ضمناً در شرکتهای تعاونی بزرگ، اعضای هیأت رئیسه مرکب از ۷ نفر (رئیس ،نائب رئیس،‌ منشی و چهار ناظر) خواهد بود.

 

ماده ۱۱- در مورد شرکتهای تعاونی عام مجوز صدور موافقت نامه تشکیل و آگهی پذیرش عضو و فروش سهام با تأئید وزارت تعاون بوده وطبق فرم‌های شماره ۱۰ و ۱۱ عمل خواهد بود.

 

ماده ۱۲-داوطلبان عضویت در هئیت مدیره یا بازرسی تعاونیها علاوه بر شرایط قانونی عضویت در تعاونی باید مدارک مورد نیاز را ( بر اساس دستورالعمل  انجمن نظارت بر انتخاب تعاونیها) حداکثر یک هفته از تاریخ انتشار آگهی یا صدور دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی به منظور بررسی شرایط احراز به هیات مؤسس تحویل نمایند.

 

ماده ۱۳- کارکنان دولت نمیتوانندتصدی هیئت مدیره و مدیر عاملی شرکتهای تعاونی را بپذیرند مگر در تعاونیهای خاص کارکنان ادارات و سازمانهای دولتی که در آن شاغل باشند، کارکنان بازنشسته مشمول این بند نمی‌شوند.

 

ماده ۱۴- هیات مؤسس هنگام تشکیل اولین مجمع عمومی عادی،برگه  ورود به جلسه را از داوطلبان عضویت اخذ نموده و اسامی حاضرین را (طبق فرم شماره ۵) با امضای آنان تکمیل و پس از انتخاب هیئت رئیسه مجمع برای اعمال کنترل در اختیار آنان قرار می‌دهد.

 

تبصره –  در صورت عدم امکان حضور هر یک از اعضاء، عضو می تواند یا نماینده تام الاختیار خود را کتباً برای حضور در مجمع به هیأت مؤسس معرفی نماید. در هر حال یک نفر نمی‌تواند همزمان وکالت یا نمایندگی بیش از یک عضو ( در تعاونیهای بزرگ دو عضو ) را عهده دار باشد.

 

ماده ۱۵-  با تصویب اساسنامه در اولین مجمع عمومی عادی، ذیل صفحات آن به امضای رئیس و منشی و صفحه آخر اساسنامه به امضای هیئت رئیسه می‌رسد. بدیهی است تصویب اساسنامه تعاونی با حداقل دو سوم اعضای اولین مجمع عمومی عادی خواهد بود.

 

تبصره- اعضائی که با مصوبه اولین جلسه مجمع عمومی عادی در مورد اساسنامه موافقت نداشته باشند، میتوانند تقاضای عضویت خود را پس بگیرند دراینصورت هیات مدیره بلافاصله پس از ثبت تعاونی مکلف به بازپرداخت وجه واریزی سهام آنان خواهد بود.

 

ماده ۱۶- پس از انتخاب هیئت مدیره وظایف هیات موسس بپایان رسیده و هئیت رئیسه مجمع ضمن تنظیم صورتجلسه کلیه مدارک مربوط به برگزاری مجمع را که به امضای آنان رسیده است به هیئت مدیره تحویل می‌دهد.

 

ماده ۱۷- هئیت مدیره در اولین جلسه خود (طبق فرم شماره ۶) رئیس، نایب رئیس، منشی، مدیر عامل و صاحبان امضای مجاز را انتخاب و به یکی از اعضای هیئت مدیره یا مدیر عامل با حق توکیل به غیر وکالت می‌دهد تا تشریفات قانونی ثت تعاونی را انجام دهد.

 

تبصره ۱- مدیر عامل باید حائزشرایط ماده ۳۸ قانون بخش تعاونی باشد و مدارک موضوع بند ۱۲ این دستورالعمل را تحویل هئیت مدیره نماید

 

تبصره۲- در صورتیکه هر یک از اعضاء نسبت به مراحل تشکیل تعاونی معترض باشد ظرف مدت ۲ روز بایدمراتب را کتباً به اداره کل / اداره تعاون اعلام نماید. اداره کل / اداره تعاون موظف است طبق قوانین و مقررات مربوط ظرف ۳ روز به موضوع رسیدگی و اعلام نظر نماید

 

ماده ۱۸- اعضای هئیت مدیره بازرس یا بازرسان و مدیر عامل قبل از ثبت تعاونی موظف به طی دوره‌های آموزشی مربوط خواهند بود

 

ماده ۱۹- هیأت مدیره باید جهت تکمیل پرونده، فهرست اسامی و مشخصات اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل، بازرس یا بازرسان و کلیه اعضاء (طبق فرم شماره ۷) تنظیم و به اداره کل / اداره تعاون تحویل می‌گردد.

 

ماده ۲۰-مدارک لازم ظرف مدت ۵ روز از طریق اداره کل / اداره تعاون (طبق فرم شماره ۸) به اداره ثبت شرکتها ارسال می‌شود. اداره کل / اداره تعاون پس از انجام اقدامات اداره ثبت شرکتها و صدور آگهی تأسیس، نسبت به صدور پروانه تأسیس تعاونی (طبق فرم شماره ۹) اقدام خواهد نمود. در هر حال نظارت، حسابرسی و رسیدگی به شکایات وسایر اقدامات پس از تأسیس تعاونی بعهده اداره کل / اداره تعاون خواهد بود.

شرکت تعاونی از نظر نوع فعالیت آنها چند دسته می باشد؟

شرکت های تعاونی باتوجه به اهداف و وظایفی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به استنادماده ۲۶ و ۲۷ قانون بخش تعاو نی اقتصادجمهوری اسلامی ایران ‚ شرکت های تعاونی به دو دسته عمده تقسیم می شوند .

۱ ـ شرکت تعاونی تولیدی :

شرکتی است که به منظور اشتغال در امور مربوط به کشاورزی ‚ دامداری ‚ دامپروری ‚ پرورش و صید ماهی ‚ شیلات صنعت ‚ معدن ‚ عمران شهری ‚ روستائی و عشایری و نظایر اینها فعالیت می نماید و یک واحد تولیدی را تشکیل می دهند .

۲ـ شرکت تعاونی توزیعی :

عبارتند از تعاونی هایی که نیاز مشاغل تولیدی و یامصرف کنندگان خود را در چارچوب مصالح عمومی و به منظورکاهش هزینه ها وقیمت ها تامین می نماید ودر امور مربوط به تهیه و توزیع کالا ‚ مسکن‚ خدمات و سایر نیازمندیهای اعضاء فعالیت می نماید .

آن دسته از شرکتهای تعاونی که فعالیت آنان تواماَ تولیدی و توزیعی باشد را شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی می نامند.

شرکت تعاونی از نظر نوع عضویت چند دسته می باشد؟

۱ ـ شرکت تعاونی عام :

شرکتی است که عضویت در آن برای همه آزاد می باشد ( تعداد اعضاء در این تعاونیها حداقل ۵۰۰ نفر و براساس نوع تعاونی که وزارت تعاون تعیین کرده مشخص می شود وبایستی سهام آن رابه عموم مردم عرضه نمایند .

 

۲ ـ شرکت تعاونی خاص :

شرکتی است که عضویت درآن برای گروهی خاص مانند کارگران ‘ دانشجویان ‘ کشاورزان ‘ زنان ‘ پزشکان ‘ وکلای دادگستری ‘ اعضاء هر صنف و مشاغل خاص و نظایر اینها با رعایت شرایط آزاد تعیین می شودودرنتیجه سهام آن فقط به افراد واجد شرایط واگذارمی شود .



:: بازدید از این مطلب : 1404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

انحلال شرکت

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با انحلال شرکت را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

انحلال شرکت معمولا زمانی اتفاق می افتد که سهامداران و سرمایه گذاران شرکت به دلایل مختلف از جمله ورشکستگی ، ضرر و زیان شرکت یا نوسانات بازار تصمیم به انجام آن می گیرند.انحلال شرکت باید طبق قوانین مربوط به خود انجام شود که سهانداران و صاحبان شرکت را در آیند دچار مشکل ننماید لذا توجه به قوانین و رعایت آنها موضوع بسیار مهمی است که در صورت توجه به آنها ضرری سرمایه گذاران را تهدید نمی کند. سهامداران شرکت با توجه به مقررات قانونی تجارت می‌توانند شرکت را منحل کنند و برای این کار باید صورت‌جلسه‌ای تحت عنوان مجمع عمومی فوق‌العاده تنظیم کرده و به ثبت شرکت‌ها تحویل دهند. برای این امر میبایست از تاریخ تنظیم صورت‌جلسه انحلال حداکثر ظرف مدت ۵ روز صورت جلسه مزبور را به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل دهند.

 

انحلال شرکت

 

مدارک لازم برای انحلال

 

۱-صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده با امضا همه اعضا

 

۲-لیست صاحبان سهام حاضر در جلسه که صورت‌جلسه به امضای آنها رسیده باشد.

 

نکات مهم:

 

 ۱، چنانچه مدیر تصفیه خارج از شرکت باشد لازم است مشخصات کامل وی که عبارت است از نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره شناسنامه، محل صدور شناسنامه، تاریخ تولد، آدرس کامل و کد پستی در صورت‌جلسه قید شود و فتوکپی مصدق کارت ملی و شناسنامه ضمیمه باشد.

البته چون مدیر تصفیه پس از انحلال شرکت جانشین هیات مدیره می گردد، لازم است که دفاتر و اسناد دارایی شرکت، تحویل مدیر تصفیه شود. چون برای تصفیه حساب‌های شرکت وجود دفاتر و اسناد دارایی شرکت ضرورت دارد.

 

۲-مدت تصدی مدیر تصفیه حداکثر دو سال میباشد چه در صورت‌جلسه قید شده باشد و چه در صورت‌جلسه مدتی نیامده باشد. چنانچه مدیر تصفیه بخواهد اموال شرکت را بفروشد و یا اقدامی کند پاسخ به استعلام دفترخانه و سایر مراجع در مدت این دو سال امکان‌پذیر است.

عوامل عام موثر در انحلال شرکت ها :

 

 

۱- اتمام و انجام هدف شرکت:

 

در برخی مواقع زمانی که شرکت هدف یا اهدافی را که برای انجام آن ایجاد شده بود انجام بدهد، یا انجام آن غیر ممکن شود اعضا تصمیم به انحلال شرکت می گیرند.  به عنوان مثال ؛ موضوع فعالیت شرکتی استخراج معدن معینی باشد و کالای معدن تماماً استخراج شود و دیگر نیازی به ادامه فعالیت شرکت وجود نداشته باشد.

۲- اتمام مدت زمان شرکت :

 

 در این صورتی که مدت زمان برای ثبت شرکت در نظر گرفته شده باشد و مدات زمان آن به اتمام رسیده و تمدید آن انجام نشده باشد انحلال شرکت رخ می دهد .

۳- تصمیم گیری سرمایه گذار ها :

 

از آنجا که قرارداد تشکیل شرکت توسط تمام شرکا منعقد شده است، بنابراین خودشان هم می‌توانند از این قرارداد با توافق همه شرکا صرف نظر کنند.

۴- منتفی شدن تعدد شرکا :

 

اگر تنها یک شریک در شرکت باقی بماند، شرکت بطور طبیعی منحل خواهد شد.

۵- ورشکستگی و بحران مالی :

 

ورشکستگی یک شرکت تجاری زمانی مطرح می‌شود که، شرکت از پرداخت وجوهی که به عهده دارد بر نیاید.  به دلیل اینکه از تاریخ صدور حکم ورشکستگی، شرکت از دخالت در امور خود ممنوع است.  طبیعتاً در صورت ورشکستگی منحل خواهد شد.

عوامل خاص موثر در انحلال شرکت ها :

 

قانون تجارت در بند‌های «ب» ، «ج» و «د» ماده ۱۱۴ موارد اختصاصی انحلال شرکت با مسئولیت محدود را بیان کرده است. این موارد عبارت است از:

۱- تصمیم گیری  سرمایه گذار ها یا شرکا :

 

در صورت تصمیم عده‌ای از شرکا که میزان سهم آن‌ها بیش از نصف سرمایه شرکت باشد.(بند ب م ۱۱۴ ق. ت) این اکثریت، یک اکثریت سرمایه‌ای است. بنابراین اگر حتی دو نفر از بیست نفر شریک بیش از ۵۰% سرمایه شرکت را دارا باشند، هر زمان که اراده کنند می‌توانند شرکت را به استناد این بند منحل کنند.

 

این بند جنبه آمره (الزام آور) دارد و به هیچ وجه نمی‌توان اکثریت سرمایه‌ای را تغییر داد. مثلاً نمی‌توان اکثریت را ۷۰% یا ۳۰% قرارداد.

 

قابل ذکر است که این بند ممکن است باعث سو استفاده برخی شرکا که دارای اکثریت سرمایه‌اند و از بین رفتن حقوق سایر شرکا شود، چرا که آن‌ها می‌توانند با تهدید سایر شرکا به انحلال، نظرات و تصمیمات خودشان را در شرکت اعمال کنند.

۲- نصف شدن سرمایه شرکت:

 

در صورتی که به واسطه ضررهای وارده به شرکت نصف سرمایه شرکت از بین برود و یکی از شرکا تقاضای انحلال بکند و دادگاه نیز دلایل او را موجه بداند. سایر شرکا نیز حاضر نباشند سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می‌گیرد بپردازند و او را از شرکت خارج کنند.

۳- فوت یکی از شرکا:

 

به موجب بند د ماده ۱۱۴ قانون تجارت در صورتی که یکی از شرکا فوت شود و بموجب اساسنامه شرکت، فوت شریک باعث انحلال شرکت باشد، شرکت منحل خواهد شد.علت وجود این بند، وجود جنبه شخصی بودن شرکت با مسئولیت محدود است یعنی در این شرکت تا حدی شخصیت شریک مهم است.

تاثیر مشهود انحلال شرکت :

 

در صورتی که به هر دلیلی تصمیم به منحل کردن شرکت قطعی شد می بایست که  اموال شرکت میان شرکا و سرمایه گذار ها تقسیم شود. اما چون شرکت قبل از انحلال معاملاتی با دیگران انجام داده و تعهداتی را نیز بر عهده گرفته است و طلب‌هایی دارد، ابتدا باید به امر تصفیه شرکت پرداخت، سپس در صورتی که سرمایه‌ای باقی ماند، میان شرکا تقسیم شود.

 

انحلال شرکت

تصفیه پس از منحل شدن شرکت :

 

تصفیه شرکت منجر به نقد کردن دارایی، دریافت مطالبات شرکت، پرداخت دیون و انجام تعهدات می‌شود. البته بدیهی است که برای انجام این اعمال شرکت باید شخصیت خود را حفظ کند. توجه به م ۲۰۸ ق.ت نشان می‌دهد که شرکت را پس از انحلال، همچنان می‌توان متعهد ساخت.

آثار بقای شخصیت حقوقی :

 

باقی ماندن شخصیت حقوقی برای شرکت آثاری را خواهد داشت که برخی از آنها عبارتند از :  حفظ و نگهداری نام و اقامتگاه شرکت، باقی ماندن دارایی شرکت در مالکیت خودش، برعهده گرفتن تعهدات جدیدی که برای انجام تصفیه ضرورت دارد، امکان تقاضای ورشکستگی پس از انحلال؛ در صورتی که علت انحلال ورشکستگی نباشد. عدم قابلیت تبدیل شرکت به شرکتی دیگر، چون شخصیت شرکت تنها برای تصفیه و تقسیم اموال شرکت باقی مانده است.



:: بازدید از این مطلب : 1442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت اختراع

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت اختراع را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

ثبت اختراع در جهان به دو طریق انجام میپذیرد:

 

۱-ثبت اختراع به روش اظهاری (اعلامی):

 

در این روش به شرط عدم سابقه در محل ثبت و قرار گرفتن در حیطه موضوعات قابل ثبت، ادعای  مختـرع  و ثبت اختراع آن مقرون به صحت در نظر گرفته شده و موضوع به ثبت میرسد.

 

۲- ثبت اختراع به روش تحقیقی:

 

برخی از کشورها که از وسایل، امکانات و آزمایشگاههای قابل توجـه برخوردارنـد قبـل از ثبـت ضـمن محرمانـه نگهداشتن اطلاعات و در نظر گرفتن حق تقدم متقاضی، موضوع مطرح شده به عنوان اختراع را از نظر ماهیـت و کیفیت بررسی کرده و آزمایشها و تحقیقات لازم را انجام میدهند تا صـحت و سـقم ادعـا را مـشخص کننـد و سپس اقدام به ثبت مینمایند

 

ثبت اختراع

اختراع چیست؟

 

طبق ماده ۱ قانون ثبت اختراعات، اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرآیند یا فرآورده ای خـاص را ارایه میکند و مشکلی را در یک حرفه، فن، فناوری، صنعت و مانند آن حل مینماید. در ادامه به ثبت اختراع و توضیحات آن می پردازیم.

ثبت اختراع در جمهوری اسلامی ایران

 

در کشور ایران ثبت اختراع به روش نخست، اعلامی (اظهاری) صورت میگیردتقاضای ثبت اختراع فقط میتواند توسط متقاضی یا وکیل قانونی وی ارایه شود. درصورتی که وکیل قانونی امور ثبت را بر عهده دارد میبایست اصل وکالتنامه با رونوشت با فتوکپی برابر اصل شده ضمیمه مـدارک گردد. در قانون  حقـوق ایـران ثبت اختراع، حداکثر ۲۰ سال است که میبایست بطور صریح در ورقه ثبت اختراع قید گردد

مواردی که به عنوان اختراع قابل ثبت است:

 

موضوعی به عنوان اختراع قابلیت  ثبت ارا دارد  که حاوی ابتکار جدید و دارای کاربرد صنعتی باشد. ابتکـار جدیـد عبـارت است از آنچه که در فن یا صنعت قبلی وجود نداشته و برای دارنده مهارت عادی در فن مذکور ، معلوم و آشکار نباشد و از نظر صنعتی، اختراعی کاربردی محسوب میشود که در رشتهای از صنعت قابل ساخت یا استفاده باشد

مواردی که به عنوان اختراع قابل ثبت نمیباشد:

 

۱-طرحها، قواعد و روشهای انجام کار تجاری و سایر فعالیتهای ذهنی و اجتماعی

 

۲-کشفیات و نظریه های علمی و روشهای ریاضی و آثار هنری

 

۳-روشهای تشخیص و معالجه بدن انسان یا حیوان. (این بند شامل فرآوردههای منطبق با تعریـف اختـراع و مورد استفاده در روشهای مزبور نمیشود)

 

۴-منابع ژنتیک و اجزاء در ژنتیک تشکیل دهنده آنها و همچنین فرآیندهای بیولوژیک تولید آنها

 

۵-آنچه قبلاً در فنون و صنایع پیشبینی شده باشد

 

فن یا صنعت قبلی عبارت است از هر چیزی که در نقطهای از جهان از طریق انتشار کتبی یا شفاهی یا از طریق اسـتفاده عملی و یا هر طریق دیگر، قبل از تقاضا و یا در موارد حق تقدم ناشی از اظهارنامه ثبت اختراع، افشاء شده باشد

 

۶-اختراعاتی که بهرهبرداری از آنها خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد.

مدارک لازم جهت ثبت اختراع

 

۱-اظهارنامه ثبت اختراع

 

۲-شرح و توصیف اختراع: منظور بیان جزئیات و ذکر اجزاء و قسمتهای مختلف مـورد ادعـای مختـرع و فرآینـد و چگونگی عملکرد و کارکرد اختراع به صورت مشروح میباشد

 

۳–ادعا و خلاصه اختراع: منظور بیان قابلیتها و ویژگیهایی است که منحصراً اساس ادعای متقاضی ثبت اختـراع را تشکیل میدهد

 

۴–نقشه اختراع: در صورتی که مورد ادعا وسیله یا قطعهای باشد، ارایه نقشه فنی و گویا الزامی است و درصورتی کـه مورد ادعا ترکیب باشد، ارایه فرمولاسیون الزامی میباشد

 

۵-نقشه یا نقشه ها(در صورت لزوم،در صورتی که مورد ادعا وسیله یا قطعهای باشد، ارایه نقشه فنی و گویا الزامی است و در صورتی که مورد ادعا ترکیب باشد، ارایه فرمولاسیون الزامی میباشد).

 

۶-فتوکپی شناسنامه مخترع (یا مخترعین)

 

۷-وکالتنامه دادگستری در صورتی که تقاضا بوسیله وکیل دادگستری به عمل آید.

دستورالعمل نحوه تنظیم فرم اظهارنامه ثبت اختراع :

 

طبق ماده ۱ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب سال ۱۳۸۶ : اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرآیند یا فرآورده ای خاص را ارائه می کند و مشکلی را دریک حرفه، فن، فناوری صنعت ومانند آن حل می نماید.

 

طبق ماده ۲ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری اختراعی قابل ثبت است که حاوی ابتکار جدید و کاربرد صنعتی باشد.

 

* متقاضی یا متقاضیان ثبت می توانند با مراجعه به سایت www.ssaa.ir اداره مالکیت صنعتی

 

اقدام به تکمیل اظهار نامه با انضمام مدارک لازم نمایند.

 

* اظهار نامه مذکور این قابلیت را دارد که چنانچه فضای پیش بینی شده برای نوشتن اطلاعات کافی نباشد فضای مورد نیاز را می توانید ایجاد نمایید . در این صورت افزایش تعداد صفحات اظهارنامه بلا اشکال است.

 

* چنانچه متقاضی اظهارنامه بیش از یک نفر باشد، اگر سهم هریک مشخص نشود حقوق ناشی از اظهارنامه یا گواهی ثبت بالسویه خواهد بود.

 

* لازم به ذکر است که ذیل اظهارنامه و سایر مدارک باید به امضاء مخترع یا مخترعین برسد و درصورتیکه مالک اختراع اشخاص حقوقی باشند باید برطبق اساسنامه و آخرین وضعیت مدیران صاحب امضا توسط صاحبان امضا شرکت یا موسسه یا دانشگاه همه صفحات امضا و ممهور به مهر آن مرجع گردد.

 

۱- مشخصات متقاضی / متقاضیان:

 

منظور از متقاضی، اعم از مالک یا نماینده قانونی (وکیل و …) می باشد.

 

الف) مالک اظهارنامه : مالک به کسی اطلاق می گردد که اختراع به نام وی تقاضای ثبت می گردد، مالک (یا مالکین) اختراع می تواند شخص (یا اشخاص) حقیقی یا حقوقی (ویا هردوی آنها) باشد.

 

۱- شخص حقیقی : چنانچه متقاضی مایل به ثبت اختراع به نام خود یا شخص حقیقی دیگری باشد باید مندرجات این بندرا تکمیل نماید

 

توجه ۱: چنانچه تعداد مالکین حقیقی بیش از یک نفرباشد در این بند باید مشخصات تمامی آنها با قید میزان سهم هرشخص مشخص گردد.

 

توجه۲ : منظور از نوع فعالیت قیدشده در این بند مواردی مانند فعالیت های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، بازرگانی، خدماتی و….

 

۲-  شخص حقوقی :

 

چنانچه مالک اختراع یک شرکت یا مؤسسه، انجمن، سازمان،حزب، نهاد، و… باشد این بندتکمیل گردد.

 

* نام شخص حقوقی (نام شرکت یا مؤسسه و…)

 

* نوع شخص حقوقی که مربوط به شرکتها می باشد.( نوع شرکت اعم از مسؤلیت محدود سهامی خاص یا عام، تضامنی، نسبی، مختلط و تعاونی)

 

* نوع فعالیت (تولیدی، صنعتی، کشاورزی، بازرگانی، خدماتی و…)

 

* محل ثبت (شهرستانی که شرکت، موسسه و … در ثبت شرکتهای آن محل به ثبت رسیده است)،

 

* شماره ثبت شرکت یا مؤسسه (منظور شماره ثبتی است که طی فرآیند قانون به یک شرکت یا مؤسسه و … تعلق می گیرد)

 

* تابعیت شخص حقوقی (ایران یا هرکشوردیگرمتقاضی ثبت)

 

* اقامتگاه (محل استقرار دائمی)

 

* مرکزاصلی (محل فعالیت اصلی، امورمهم و مکاتبات و …)

 

* نشانی

 

* ذکر کد یا صندوق پستی، تلفن، دورنگار و نشانی الکترونیکی الزامی است

 

* سایراطلاعات : منظور ذکر اطلاعات دیگری که از نظر متقاضی ثبت ضرورت دارد.

 

توجه ۱: چنانچه متضاضیان اظهارنامه شامل شخص حقیقی و حقوقی باشند باید هردو بند ۱و۲ (از قسمت الف) اظهارنامه را تکمیل نماید.

 

توجه۲: درصورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اسم و نشانی متقاضی ثبت مقیم خارج از کشور علاوه بر فارسی باید به حروف لاتین نیز نوشته شود.

 

ب) نماینده قانونی : درصورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و …) به عمل آید این بندتکمیل گردد.

 

توجه : درصورت تعدد متقاضی ثبت شخصی که به نمایندگی از سایرین حق مراجعه و مکاتبه با مرجع ثبت و انجام سایر تشریفات اداری لازم جز دریافت گواهی نامه اختراع را دارد باید با ذکر اقامتگاه تعیین گردد.

 

۲- مشخصات دریافت کنندگان ابلاغ ها در ایران:

 

متقاضی یا متقاضیان مقیم خارج از کشور باید مشخصات (اسم نشانی، کدپستی) شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغها در ایران را دارند، اعلام نماید.

 

۳- مشخصات مخترع:

 

نوشتن مشخصات نام مخترع ضروری ا ست، ذکر نام طراح در اظهارنامه هیچ گونه حقوق مادی برای وی ایجاد نمی نماید فقط از بعد معنوی، وی کماکان طراح طرح موردتقاضاخواهد بود

 

توجه : چنانچه مخترع بخواهد نام وی در اوراق و آگهی قید نشود، مراتب باید کتباً از سوی وی درخواست گردد.

 

۴- مشخصات اختراع:

 

شامل عنوان و طبقه اختراع می باشد.

 

۱-۴- عنوان اختراع: جمله ای کوتاه که شامل محتوی پرونده باشد را عنوان گویند. درعنوان اختراع هیچ اسمی را نباید مشخص کرد.

 

توجه : در پرونده های خارجی عین عنوان را می بایست به لاتین ترجمه گردد.

 

۲-۴- طبقه بین المللی اختراع: طبق آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات پرونده هایی که در این اداره تشکیل می گردد و برحسب محتویات پرونده و زمینه فعالیت صورت گرفته به ۸ دسته تقسیم می گردد که به قرارذیل می باشد. (پیوست ۲)

 

الف: نیازهای انسانی

 

ب : انجام عملیات ترابری

 

ج : شیمی و متالوژی

 

د : منسوجات و کاغذ

 

هـ: ساختمان

 

و : مهندسی، مکانیک، روشنایی …

 

ز : فیزیک

 

ی : برق

 

۳-۴- تعداد کل صفحات توصیف ادعا، خلاصه و نقشه: قبل از اینکه مخترع پرونده خود را تحویل اداره دهد می بایست کلیه اوراق را برگ شماری کرده و در این قسمت بنویسد.

 

۵- استثنائات قابل قبول درافشاء اختراع:

 

اعلام اینکه اختراع مورد تقاضا قبلاً افشاء شده یا خیر، درصورت مثبت بودن چنانچه در نمایشگاه رسمی یا توسط افراد ثالث مورد سوء استفاده قرار گرفته،  مدارک و مستندات آن ضمیمه نماید.

 

۶- ادعای حق تقدم:

 

درصورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر۶ماه) استفاده نماید، این بند تکمیل گردد.

 

توجه ۱: بر طبق ماده ۹ قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری متقاضی می تواند همراه با اظهارنامه خود، طی اعلامیه ای، حق تقدم مقرر در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی را درخواست نماید، حق تقدم می تواند براساس یک یا چند اظهارنامه ملی یا منطقه ای یا بین المللی باشد که در هرکشور یا برای هرکشور عضو کنوانسیون مذکور تسلیم شده است.

 

توجه۲ : مدت زمان حق تقدم در ثبت اختراع: ۶ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه اصلی خواهد بود. در این مورد روز تسلیم جزء مدت محسوب نخواهد شد و اگر آخرین روز مصادف با روز تعطیل باشد، این مدت تا آخرین ساعت اولین روز اداری بعد از تعطیل محاسبه خواهد شد.

 

توجه۳: مدارک مربوط به حق تقدم باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ تسلیم گردد.

 

توجه۴: اسناد و مدارک حق تقدم باید به تأیید اداره مبداء و کنسولگری ایران درآن کشور و اداره سجلات و احوال شخصیه وزارت خارجه در تهران برسد.

 

توجه ۵: دراین قسمت شماره اظهارنامه و تاریخ اظهارنامه ( که همان اظهارنامه حق تقدم می باشد) و نیز نام کشورمقدم درج می گردد.

 

۷- اظهارنامه تقسیمی یا تکمیلی :

 

طبق ماده ۸ قانون ثبت اختراعات اظهارنامه باید فقط به یک اختراع یا دسته ای از اختراعات مرتبط که یک اختراع کلی را تشکیل می دهند مربوط می باشند و در ماده ۸ آئین نامه ذکر شده که درغیراینصورت متقاضی می تواند اظهارنامه مربوط به اختراع خود را به ۲ یا چند اظهارنامه مجزا و مستقل تقسیم کند.

 

نکته ۱: اظهارنامه تقسیمی باید دارای تاریخ تقاضای اولیه باشد.

 

نکته۲: اظهارنامه تقسیمی از لـحاظ شکلی هیچ تفاوتی با اظهـارنامه اصـلی ندارد و کلـیه موارد لازم الاجرا در اظهارنامه اصلی، در این ا ظهارنامه نیز وجود دارد.

 

ماده ۸ قانون ثبت اختراعات:

 

اظهارنامه باید فقط به یک اختراع یا به دسته ای از اختراعات مرتبط که یک اختراع کلی را تشکیل می دهند مرتبط باشد. در اختراعی که موضوع آن کلی است ذکر نکردن ارتباط اجزا آن موجب بی اعتباری گواهینامه اختراع مربوط نمی شود. متقاضی می تواند تا زمانیکه اظهارنامه وی مورد موافقت قرار نگرفته:

 

الف) اظهارنامه خود را اصلاح کند مشروط به اینکه از حدود اظهارنامه نخست تجاوز نکند.

 

ب ) آن را به دو یا چند اظهارنامه تقسیم کند.

 

اظهارنامه تقسیمی باید دارای تاریخ تقاضای اولیه بوده و درصورت اقتضاء مشمول حق تقدم اظهارنامه نخستین است.

 

۸- مدارک و ضمائم اظهارنامه:

 

متقاضی ثبت اختراع مدارک و ضمـائمی که در قسمت ۸فرم اظهارنامه ذکر گردید ه را  با عـلامت(r) مشخص نماید.



:: بازدید از این مطلب : 1410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت طرح صنعتی

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت طرح صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

ثبت طرح صنعتی چیست؟

 

در تعریف ساده ،  ثبت طرح صنعتی معمولا به شکل و ظاهر کلی یک کالا اشاره میکند  اما در قالب تعریف حقوقی مالکیت فکری طرح صنعتی ویژگی های مربوط به شکل و ساختار، و یا تصویر و تزئینات به کار رفته در یک کالا به واسطه یک فرایند صنعتی است که در کالای خاتمه یافته ایجاد چشم نوازی و جذابیت کند بنابر این به عنوان یک قاعده کلی، طرح صنعتی متشکل است از:

 

۱- ویژگی های سه بعدی مانند شکل یک کالا

 

۲- ویژگی های دو بعدی مانند تزئینات، خطوط یا رنگ های به کار رفته در یک کالا

 

۳- ترکیبی از موارد فوق

 

ثبت طرح صنعتی

کاربرد ثبت طرح صنعتی :

 

طرح صنعتی در کلیه محصولات صنعتی و صنایع دستی کاربرد دارد؛برای نمونه میتوان به ابزار فنی و تجهیزات پزشكی ،ساعت ها، جواهرات، كاالهای لوكس و تجملی، ابزار خانگی، وسایل الكتریكی، ماشین های سواری، طر ح های نساجی ، كالهای تفریحی و…اشاره کرد.

 

حقوق قانونی که بواسطه ثبت طرح صنعتی به استناد ماده ۲۸ قانون ثبت اختراعات طرح های صنعتی و علائم تجاری در اختیار فرد قرار میگیرد به شرح زیر میباشد:

 

الف ) بهره برداری از یک طرح صنعتی که در ایران ثبت شده توسط اشخاص مشروط به موافقت  کامل مالک است

 

ب ) بهره برداری از یک طرح صنعتی عبارت است از : ساخت ، فروش و وارد کردن اقلام حاوی آن طرح صنعتی

 

ج ) مالک طرح صنعتی ثبت شده می تواند علیه شخصی که بدون موافقت وی افعال مذکور در بند ب این ماده را انجام دهد یا مرتکب عملی شود که عادتاً موجبات تجاوز آینده را فراهم آورد در دادگاه اقامه دعوی کند.

 

د ) مدت اعتبار طرح صنعتی ۵ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت میباشد که  این مدت برای دو دوره ۵ ساله متوالی دیگر پس از پرداخت هزینه مربوط قابل تمدید است. بطور کلی طرح صنعتی حداکثر ۱۵ سال حمایت می گردد. پس از انقضاء هر دوره كه از پایان دوره شروع می‌شود، یك مهلت شش ماهه برای پرداخت هزینه تمدید درز نظر گرفته میشود

مزایای ثبت طرح صنعتی چیست؟

 

    با ثبت طرح صنعتی امکان کپی برداری غیرمجاز توسط افراد غیر،ناممکن مییگردد

    با ثبت طرح صنعتیمحصولاتی که از نظر ظاهری مورد توجه بیشتری قرای میگیرند پیشرفت میکنند.

 

ثبت یک طرح صنعتی میتوانند باعث سرمایه گذاری مطلوب گردد زیرا مالک آن با توجه به شناخته شدن محصول خود توسط طرح صنعتی اقدام به ارتقا سطح کیفی محصول خود میکنند در نتیجه اعتماد باعث جلب اعتما مشتری میشود. ثبت طرح صنعتی در کرج ، استان البرز و تهران.

 

    طرح صنعتی به عنوان دارائی تجاری موجب پیشرفت و شناخته شدن هر چه بیشتر واحد تجاری میگردد

    مالکان طرح های صنعتی میتواندد با تفیض حقوق خود به دیگران از مزایای این عمل استفاد نمایند.

 

 

 

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت طرح صنعتی شامل موارد زیر می باشند:

 

۱- مدارك هویتی متقاضی و طراح؛ (شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده برای اشخاص حقیقی و آگهی تاسیس و آخرین تغییرات جهت اشخاص حقوقی به صورت خوانا)

 

۲- مدارك نمایندگی، در صورتی كه تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید؛

 

۳- اگر طرح صنعتی دو بعدی باشد، پنج نمونه از شكل یا تصویر گرافیكی یا پنج نمونه از طرح ترسیم شده به عنوان نمونه؛

 

۴- اگر طرح صنعتی سه بعدی باشد، پنج نمونه از شكل یا تصویر گرافیكی یا پنج نمونه از طرح ترسیم شده از تمامی جوانب طرح؛

 

۵- در طرح صنعتی سه بعدی، مرجع ثبت می‌تواند ماكتی از آن را به همراه اظهارنامه درخواست نماید. اندازه ماكتی كه متقاضی از مدل طرح خود ارائه می‌دهد، باید حداكثر ۲۰×۲۰×۲۰ سانتی متر و وزن آن حداكثر ۲ كیلوگرم و از ماده‌ای بادوام و غیرفاسد شدنی باشد. شكل‌های گرافیكی و ترسیم شده باید حداكثر در ابعاد ۲۰×۱۰ سانتی متر بوده و قابل نصب بر چهار صفحه مقوا در قطع A4  و با جوهر مشكی باشد؛

 

توضیح اینکه ، تصاویر گرافیکی مورد نظر در مرحله اظهارنامه الکترونیکی باید به صورت اسکن شده از نماهای مختلف با مشخصات فنی ذیل باشد، بدیهی است درصورت بررسی پرونده و پذیرش طرح مذکور ارائه پنج نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی طرح ترسیم شده جهت صدور آگهی ضروری می باشد.

 

۶- درخواست كتبی مبنی بربه تأخیر انداختن انتشار آگهی ثبت طرح صنعتی و تعیین مدت آن، در صورت تمایل؛

 

۷- درخواست كتبی مبنی بر عدم ذكر اسم طراح، چنانچه طراح نخواهد اسم وی ذكر شود؛

 

۸- رسید مربوط به پرداخت هزینه اظهارنامه و در صورتی كه اظهارنامه شامل دو یا چند طرح صنعتی است، رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های اضافی؛

 

۹- مدارك مربوط به حق تقدم كه باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداكثر ظرف ۱۵ روز از آن تاریخ تسلیم شود.

فرآیند ثبت طرح صنعتی در ایران :

 

۱- اظهار نامه شامل تمامی مشخصات شناسایی متقاضی و شامل نمایش گرافیكی طرح فرد متقاضی می باشد و زمانی كه اظهار نامه تحویل اداره می شود تاریخ اظهار نامه می باشد.

 

۲- اظهار نامه باید با موارد گفته شده طبق قانون تطابق داشته باشد. زیرا همین امر توسط اداره ی مالکیت صنعتی بررسی می شود.

 

۳- در صورت اشكار شدن و رعایت شدن بند فوق در طرح صنعتی برای اداره مالكیت صنعتی این اداره اجازه ثبت وانتشار اگهی طرح را صادر می نماید و برای متقاضی گواهی طرح را صادر می نماید اما در صورت رعایت نكردن مفاد بند طرح را رد می كند.

 

۴- در صورتیکه اگهی ثبت طرح صنعتی از هنگام تسلیم اظهار نامه نهایتاً تا ١٢ماده ویا ادعای حق تقدم از تاریخ حق تقدم به عقب افتاده باشد امكان دارد ضمن اظهارنامه درخواست شده باشد.

 

 

مدت  زمان حمایت از ثبت طرح صنعتی :

 

برخلاف تنوع بخش های قوانین مربوط به ثبت طرح صنعتی در كشورهای مختلف دنیا، معمولاً مدت زمان حمایت از طرح صنعتی در اكثر كشورها تقریباً ۵ سال است كه این مدت قابل تمدید به مدت نهایت ۱۵ الی ۲۵ سال را دارد. براساس توافقنامه TRIPS حداقل مدت حمایت از طرح صنعتی ۱۰ سال است.

الزامات ثبت طرح صنعتی:

 

در کشور ما مانند اكثر كشورها، طرحی صنعتی مورد حمایت قانونی قرار دارد كه براساس قوانین كشور مربوطه به ثبت رسیده باشد. اما برای ثبت طرح صنعتی ، به عنوان یك قانون فراگیر، طرح بایستی “جدید” یا “اصیل” باشد. البته تفسیر كلمه تازگی یا اصالت ممكن است از كشوری به كشور دیگر متفاوت باشد، و صد البته روند ثبت نیز اینگونه خواهد بود به طوری كه ممكن است برخی از كشورها برای احراز شرط تازگی یا اصالت، طرح صنعتی را مورد ارزیابی ماهوی قرار دهند و یا برخی از كشورها صرفاً به ارزیابی شكلی اكتفا كنند.از سایر شروط ثبت طرح صنعتی، “كاربرد صنعتی” است، بدین معنی كه یك طرح صنعتی بایستی قابلیت باز تولید به روش صنعتی را داشته باشد. همچنین بایستی امكان پیاده سازی طرح صنعتی بر روی یك كالای دوبعدی یا سه بعدی وجود داشته باشد.اصولاً و با توجه به قوانین كشورها و نیز درخواست متقاضی، طرح صنعتی بایستی یا قبل از ثبت، یا در حین ثبت و یا بعد از ثبت منتشر شود. همچنین بایستی یادآور شد كه ثبت یك طرح صنعتی تنها روش كسب حمایت برای آن طرح نیست به طوری كه در صورت مهیا بودن شرایط، می توان یك طرح صنعتی را تحت قانون كپی رایت یا قانون رقابت ناعادلانه مورد حمایت قرار داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اخذ جواز تاسیس

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ جواز تاسیس را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

جواز تاسیس به جوازی که متقاضیان آن اعم از حقوقی یا  حقیقی جهت انجام یک فعالیت تولیدی یا اقتصادی اخذ میکنند گفته میشود.  جواز تاسیس  به دارنده ی آن اجازه می دهد در یکی از شهرک های صنعتی که در جواز تاسیس قید گردیده مشغول به تولید کالایی  باشد که در جواز تاسیس ذکر شده است. مرجع صدور جواز بر حسب نوع فعالیت متفاوت می باشد به طور مثال چنانچه که نوع فعالیت تولید محصولات کشاورزی باشد باید برای اخذ جواز تاسیس به وزارت جهاد کشاورزی مراجعه نمود.

 

اخذ جواز تاسیس

 

اخذجواز تاسیس چه ویژگی هایی دارد ؟

 

    تخصیص زمین  صنعتی در شهرکهای صنعتی به نرخ مصوب دولتی با پرداخت تنها ۳۰% نقد و ۷۰% اقساط ۳۶ ماهه   (هر سه ماه یک قسط)

    ثبت برند فارسی برای محصولات در اداره ثبت علائم تجاری

    امکان شرکت در نمایشگاههای تجاری داخلی و خارجی

    امکان دریافت وام  و تسهیلات دولتی با سود تولیدی و تنفس یک الی دو سال و بازپرداخت بلند مدت

    در دسترس بودن پیش طرح توجیهی (PFS) تایید شده توسط کارشناسان مرجع صادر کننده برای ارائه و جذب سرمایه گذاری

 

مراجع صادر کننده جواز تاسیس کدام وزارتخانه یا سازمان ها میباشند؟

 

بر حسب نوع فعالیت اقتصادی مد نظر کار سرمایه گذار مرجع صادر کننده جواز تاسیس متفاوت می باشد. برای عمده فعالیت های صنعتی مرجع صادر کننده وزارت صنعت معدن  تجارت می باشد ولی سایر سازمان ها و وزارتخانه ها از جمله  سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و صنایع دستی، وزارت کشور در حوزه  NGO ها و احزاب، وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولیدات و صنایع کشاورزی و غذایی و وزارت کار و تعاون در حوزه کارآفرینی و مشاغل خانگی اقدام به صدور جواز تاسیس بر حسب قوانین جاری می نمایند.

 

مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس  چقدر است؟

 

مدت زمان لازم بر حسب سازمان و مرجع صادر کننده جواز تاسیس متفاوت می باشد.

این مدت زمان برای جواز تاسیس های صادره از وزارت صنعت و معدن و تجارت به طور متوسط ۱۴ روز تا ۱ ماه  می باشد. مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس از وزارت جهادکشاورزی بین ۲ ماه الی ۴ ماه می باشد. همچنین مدت زمان لازم برای صدور جواز تاسیس از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۲ الی ۳ ماه می باشد.

هزینه های دریافتی برای اخذ جواز تاسیس جدید چقدر است؟

 

بر اساس نوع پروژه و  مرجع صادر کننده و زمان صرف شده میزان حق الزحمه دریافتی توسط مرکز متفاوت می باشد برای دریافت هزینه با شماره

۰۲۱۲۲۸۸۱۲۳۵

 

 حاصل فرمایید.

 

میزان حق تمبر و مالیات که برای صدور جواز تاسیس اخذ میشود چقدر است ؟

 

پرداخت فیش های حق تمبر و مالیات صادره توسط مرجع صادرکننده جواز تاسیس بر عهده سرمایه گذار  می باشد.

بر اساس بند ۱۱ تبصر ذیل ماده ۴۶ قانون  مالیات های مستقیم با آخرین اصلاحات (مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱) ۸۰ بابت صدور جوازتاسیس مبلغ یكصد هزارریال ( ۱۰۰۰۰۰ ) ریال و هربار تمدید آن مبلغ پنجاه هزار ( ۵۰۰۰۰ ) ریال بابت حق تمبر و همچنین به استناد تبصره ( ۵) قانون بودجه سال ۱۳۶۴ و تصویب نامه شماره ۸۳۹۸/ت ۱۸۱ هـ – مورخ ۲/۶/۷۲ هیات محترم وزیران ، به میزان نیم در هزارسرمایه ثابت طرح و حداكثر معادل یك میلیون (۱۰۰۰۰۰۰ ) ریال به حساب معین استانی واریز خواهد گردید و غیر قابل استرداد می باشد.

جوازتاسیس به نام چه کسی صادر میشود؟

 

زمانی که قصد دریافت جواز دارید باید مشخص گردد که قرار است طرح برای شرکت خاصی یا فرد خاصی راه اندازی شود. در صورتی که تحت شرکت خاصی است،جواز تاسیس به صورت حقوقی و در غیر اینصورت به صورت حقیقی صادر می شود.

مدارک لازم برای اخذ جوازتاسیس به صورت شخصیت حقیقی ( به نام شخص) چیست ؟

 

اگر متقاضی جواز تاسیس دارای شخصیت حقیقی می باشد  باید برای اخذ جواز کپی شناسنامه و اصل کارت ملی به همراه آدرس و شماره های تماس محل اقامت دائمی خود را به همراه داشته باشد.

 

مدارک لازم برای اخذ جوازتاسیس به صورت شخصیت حقوقی (به نام شرکت) چیست؟

 

برای اینکه جواز برای شخصیت حقوقی صادر شود، باید کپی شناسنامه مدیر عامل به همراه کارت ملی وی به همراه داشته باشید. آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات شرکت  به همراه آدرس و شماره های تماس محل اقامت دائمی نیز از ملزومات برای دریافت جواز تاسیس حقوقی است.

 

تفاوت جواز تاسیس حقیقی و جواز تاسیس حقوقی در چیست ؟

 

جواز تاسیس حقیقی و حقوقی  از نظر قوانین و کارکرد مشابه هستند و تفاوتی در آن ها مشاهده نمی شود ولی بانک ها برای ارائه تسهیلات به طرح ها و جوازهای تاسیس حقوقی رغبت بیشتری دارند و حتی وامهای بالای یک میلیارد تومان برای  جواز حقیقی به ندرت اختصاص داده میشود .

 

چه زمانی می توان برای اخذ زمین دولتی از شهرکهای صنعتی اقدام کرد؟

 

بعد از اخذ جواز تاسیس، متقاضی می تواند معرفی نامه زمین برای شهرک صنعتی دریافت نماید. چنانچه متقاضی تمایل داشته باشد این مرکز می تواند در خصوص تخصیص زمین و دریافت وام از بانک ها بمنظور تولید نیز خدمات ارائه دهد.

آیا برای اخذ جواز تاسیس تهیه طرح توجیهی الزامی است ؟

 

الزام ارائه طرح توجیهی با توجه به مراجع صادرکننده جواز تاسیس متفاوت می باشد به طور مثال اگر مرجع صادر کننده جواز وزارت صنعت ، معدن و تجارت باشد نیازی به طرح توجیهی کامل نیست و جواز تاسیس بر اساس پیش طرح توجیهی PFS صادر میشود اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بدون طرح توجیهی کامل اقدام به صدور جواز تاسیس نمی نماید.

فرآیند اخذ جواز تاسیس با مشاوره مرکز :

 

– ارائه مشاوره رایگان و بررسی اولیه نوع فعالیت مد نظر سرمایه گذار توسط مرکز

– عقد قرارداد مشاوره با مرکز و اخذ پیش پرداخت

– ارائه مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس بر حسب نوع فعالیت و مرجع صادر کننده توسط متقاضی

– تشکیل پرونده و پرکردن کلیه فرم های اداری و سامانه خدمات الکترونیکی در مرجع صادر کننده توسط کارشناسان مرکز

– اخذ موافقت اولیه و پیگیری ارجاع پرونده به کارشناسان فنی و اقتصادی مرجع صادر کننده

– تحقیق و بررسی تقاضا از طریق کارشناسان  مرجع صادرکننده

– پیگیری و حضور در جلسه دفاع از طرح و رفع اشکالات احتمالی مد نظر کارشناسان مرجع صادرکننده

– اخذ تاییدیه درخواست جواز تاسیس از رئیس و معاون  مرجع صادرکننده

–  پیگیری ارجاع پرونده جهت صدور فیش های واریز حقوق دولتی.

– حضور سرمایه گذار در اداره مربوطه برای پرداخت فیش های مالیات و حقوق دولتی و امضا مدارک

– صدورو دریافت جواز تاسیس

مدارک مورد نیاز برای عقد قرارداد مشاوره برای اخذ جواز تاسیس توسط اشخاص حقیقی چیست ؟

 

• کپی شناسنامه

•کپی کارت ملی

مدارک مورد نیاز برای عقد قرارداد مشاوره برای اخذ جواز تاسیس توسط اشخاص حقوقی چیست ؟

 

۱٫ کپی آگهی تأسیس

۲٫روزنامه رسمی تأسیس

۳٫کپی آگهی آخرین تغییرات

۴٫کپی کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل

۵٫کپی شرکتنامه یا اظهارنامه شرکت

۶٫مهر شرکت

 

آیا مدت زمان مورد نیاز برای اخذ جواز تأسیس به صورت حقیقی و حقوقی متفاوت است ؟

 

خیر، حقیقی بودن یا حقوقی بودن درخواست کننده جواز تاسیس تاثیری در مدت زمان لازم برای طی مراحل و اخذ جواز تاسیس ندارد. مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس به صورت شخصیت حقیقی و حقوقی یکسان می باشد

مدت اعتبار جواز تاسیس چقدر می باشد؟

 

حال مدت اعتباری که جواز تاسیس دارد یک سال از تاریخ صدور این جواز میباشد که بعد از سپری شدن یکسال شخص بایستی نسبت به تمدید جواز تاسیس اقدام نماید که در غیر این صورت فاقد اعتبار قانونی میباشد.

شرایط  و مدارک مورد نیاز جهت تمدید جواز تاسیس چیست ؟

 

مدت اعتبار جواز تاسیس ۱ ساله می باشد ولی متقاضی باید مستمرا گزارش وضعیت پیشرفت پروژه را به مرجع صادر کننده ارائه نماید.ارائه گزارشات حتی  شامل ۰ درصد پیشرفت با ذکر پاره ای از مشکلات الزامی می باشد .امکان تمدید در پایان یکسال تنها در صورت تهیه زمین طرح بصورت خرید یا اجاره امکان پذیر می باشد وگرنه احتمال تمدید جواز تاسیس برای سال دوم عملا صفر می باشد. بر اساس بند ۱۱ تبصر ذیل ماده ۴۶ قانون  مالیات های مستقیم با آخرین اصلاحات (مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱) ۸۰ بابت تمدید جواز تاسیس مبلغ پنجاه هزار ریال به عنوان حقوق دولتی دریافت میشود.

شرایط ابطال جواز تاسیس چیست ؟

 

جواز تاسیس به درخواست شخص و یا منقضی شدن مدت زمان قانونی جواز ابطال و ازدرجه اعتبار ساقط میگردد.

محدودیت های  صدور جواز تاسیس در استان تهران چیست ؟

 

بر اساس محدودیتی های زیست محیطی و قوانین مصوب  در محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران به غیر از صنایع دارویی، پزشکی و غذایی،  برای صنایع دیگر امکان صدور جواز تاسیس وجود ندارد.

 

آیا بلافاصله پس از اخذ جواز تاسیس امکان تولید انبوه و ارائه به بازار وجود دارد ؟

 

جواز تاسیس فقط یک موافقت نامه برای احداث تولیدی و راه اندازی طرح بوده  لذا برای شروع تولید انبوه بر حسب نوع محصول باید مجوزهای بهداشتی و زیست محیطی و استانداردهای اجباری تهیه و سپس اقدام به اخذ پروانه بهره برداری نماید. تولید انبوه پس از اخذ پروانه بهره برداری امکان پذیر خواهد بود.

آیا برای ثبت برند وجود جواز تاسیس الزامی می باشد ؟

 

بله، بمنظور ثبت نام  تجاری (برند)  و علائم تجاری فارسی بمنظور تولید و بسته بندی، شخص متقاضی بایستی دارای جواز تاسیس با مدارکی مربوط به تولید یا بسته بندی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص مراحل و مدارک مورد نیاز

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با  ثبت شرکت سهامی خاص را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

ثبت شرکت کریم خان تنها موسسه ثبتی می باشد که در صورت تمایل مشتریان خود توانایی ثبت شرکت ها تنها در 5 روز را دارا می باشد. گاها برخی از مشتریان به دلایل متعدد نیاز دارند که در سریعترین زمان شرکت خود را ثبت نمایند. این بازده ی زمانی در برخی موارد حتی کمتر از یک هفته می باشد. ثبت شرکت کریم خان با تکیه بر تجربیات خود نیاز ثبت شرکت فوری را نیز در سبد خدماتی خود گنجانده است. جهت ثبت شرکت در 5 روز، کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید تا مشاوران ما در اسرع وفت با شما تماس بگیرند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص :

1- کپی شناسنامه‌ی کلیه‌ی سهام‌داران و بازرسین که توسط وکیل موسسه ثبت شرکت کریم خان کپی برابر اصل می شود.

و بازرسین که در ایتدا لازم نیست در حین انجام کار پس از تایید نام شرکت باید تحویل موسسه ثبت شرکت کریم خان بشود. 2- گواهی عدم سوءپیشینه هیت مدیره، مدیرعامل

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص :

– انعقاد قرارداد ثبت شرکت سهامی خاص با موسسه ثبت شرکت کریم خان

تهیه مدارک لازم با مشاوره موسسه ثبت شرکت کریم خان

توسط موسسه ثبت شرکت کریم خان انتخاب نام برای شرکت و ثبت نام شرکت

با توجه به توضیحات موسسه ثبت شرکت کریم خان امضاء اساسنامه و فرم های مورد نیاز

طی نمودن مراحل اداری در اداره ثبت شرکت ها توسط موسسه ثبت شرکت کریم خان (حداکثر زمان مورد نیاز 10 الی 20 روز )

توسط موسسه ثبت شرکت کریم خان تحویل شماره ثبت، آگهی ثبت و روزنامه رسمی ممهور به مهر ادراه ثبت شرکت ها به مشتری

نکات :

ثبت شرکت سهامی خاص در زمان بسیار کمتری (در صورت تمایل متقاضی) توسط ثبت ثبت شرکت کریم خان انجام می شود.

هزینه های ثبت شرکت سهامی خاص و دستمزد وکلا به متقاضی اعلام می گردد.

کلیه صورت جلسات ثبت توسط ثبت ثبت شرکت کریم خان تنظیم می گردد.

در واقع موکل تنها کافیت کپی شناسنامه و کارت ملی خود را در اختیار موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان قرار دهد تا ثبت شرکت خود را انجام دهد.

توضیحات در مورد ثبت شركتهای سهامی خاص:

1- در ابتدا در مورد ثبت شركت‌های خاص بحث می‌كنیم:

چگونگی ثبت شركت سهامی خاص توسط‌ موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان:

پس از تكمیل مدارك كه در بالا اشاره شد باید بگوییم كه برای ثبت شركت‌های سهامی خاص حداقل 3 سهام دار وجود دارد و 2 بازرس.

گاهی اوقات افراد پس از مراجعه به دفتر موسسه ثبت شرکت کریم خان یا حضور كارشناسان مؤسسه ثبت شرکت کریم خان  به دفتر موكل به چندین سوال بر می‌خورند كه این سوالات شامل:

– كافی نبودن تعداد نفرات كه باید به 5 نفر حداقل برسد.

– نداشتن جای مناسب برای ثبت شركت

– پایین بدون سن سهام داران یعنی زیر 18 سال هستند

– نداشتن سرمایه كافی برای باز كردن حساب

ابتدا باید گفت چرا شركت سهامی خاص ثبت كنیم:

مؤسسه ثبت شرکت کریم خان دلایلی برای ثبت شركت سهامی خاص مطرح می‌كند كه باید گفت در شركت‌های سهامی خاص شركت در مناقصات و مزایدات بهتر است و اخذ تسهیلات بانكی نزد بانك‌ها به سهولت انجام می‌پذیرد.

ایرادهایی كه از شركت هاسمی خاص معمولاً افراد گرفته‌اند به این صورت است كه اعضای هیأت مدیره باید هر 2 سال تمدید شوند یا بازرسین هر یكسال باید حتماً تمدید بشوند.

اگر اعضای هیأت مدیره تمدید نشدند چه اتفاقی می‌افتد؟ مشكل جریمه یا محكومیتی پیش نمی‌آید فقط باید بدانیم كه اعضا اگر تمدید نشوند حق امضا و تصمیم‌گیری‌ها معتبر نمی‌باشد یعنی باید بلافاصله از طریق مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان صورتجلسات تنظیم شود و به امضا سهام داران و اعضای هیأت مدیره برسد و كار به اداره ثبت شركت‌ها ارجاع گردد و آگهی شود و بعد به مرحله روزنامه رسمی برسد. در مورد بازرسین هم همینطور.

وقتی در بالا اشاره كردیم كه برای ثبت شركت كافی نبودن تعداد نفرات را دارا نیستیم چه كاری باید بكنیم یعنی اینكه در بعضی مواقع می‌شود با 4 نفر شركت سهامی خاص ثبت كرد. در موسسه ثبت شرکت کریم خان به این مورد اشاره خاصی شده است كه فقط باید حتماً 2 نفر هم فامیلی با دیگر نفرات نباشند برای مثال ما از چند فامیلی استفاده می‌كنیم. شایگان سهام دار و مدیر عامل و عضو و رئیس هیأت مدیره، فرمند نایب رئیس، نیك پور بازرس علی‌البدل، كیان بازرس اصلی كه تعداد در مجمع به 4 نفر رسید كه حتماً باید به یكی از سهام‌داران سهم بدهیم. یعنی شایگان به عنوان مثال دارای 49 سهم و فرهمند دارای 50 سهم و نیك پور دارای 1 سهم می‌باشد.

پس نتیجه می‌گیریم كه در شركت‌های سهامی خاص حتماً 2 نفر باید به سمت اعضای مدیره داشته و می‌توانیم به بازرسین حتی علی‌البدل نیز سهام بدهیم كه به حداقل 3 نفر سهام‌دار برسیم.

– در مورد جا و مكان ثبت شركت مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان به اینگونه بیان می‌كند كه در ابتدا به ثبت شركت حتماً نباید دفتر كار داشته باشید می‌توان پس از ثبت شركت به اخذ دفتر اقدام نمایند.

– همان طور كه اشاره شد ما برای ثبت شركت‌های سهامی خاص به 2 نفر كه دارای سمت باشند نیاز داریم یعنی اینكه از یك نفر كه زیر 18 سال باشد به عنوان سهام دار میشوداستفاده كرد در بالا اشاره كردیم كه به بازرس سهام بدهیم در اینجا به نفر زیر 18 سال سهم می‌دهیم و مشخص كه سهام دار می‌باشد معمولاً پدر است ولایتاً از طرف شخص زیر 18 سال امضا می‌كند.

برای ثبت شركت سهامی خاص باید در نظر داشت كه نیاز به كپی شناسنامه و كارت ملی كل اعضا و سهام داران و بازرسین است.

شركت‌های سهامی خاص دارای یك برگ اظهارنامه است كه این برگه تعداد سهام هر كدام از سهام داران را مشخص كرده است كه هر شخص چه مقدار سهام دارد. در روزنامه رسمی تعداد سهام هر شخص و نظرات را نمی‌زند نام و سمت‌های افراد را بیان می‌كند كه مقدار سهام و كسانی كه سمت ندارند و سهام دارند مشخص نمی‌شود حال اگر بخواهیم یك شركت سهامی خاص ثبت كنیم ابتدا باید بین شركا تصمیم بگیریم نام شركت خودمان را سپس در نظر بگیریم نام شركت باید از سه كلمه سیلاب تشكیل شده باشد مانند نیما زرین آروین شركت‌های دو سیلاب نیز قابل ثبت هستند ولی به شرطی كه از نام‌های دو سیلاب قبلاً استفاده نشده باشد از 2 كلمه استفاده نشده باشد كه با مشورت مؤسسه ثبت شرکت کریم خان این امر قابل انجام است. برخی از سوالات موكلین به این صورت است كه از كلمات گروه و بین‌الملل و بازرگانی در نام شركت می‌توان نوشت. در پاسخ باید گفت از همه كلمات می‌توان استفاده كرد ولی از كلمات ایران – كانون – فرهنگی و … نمی‌شود استفاده كرد مگر اینكه از سازمان مربوطه مجوز اخذ كنیم. در شركت‌های سهامی خاص تمامی اعضای شركت باید حداقل دارای 1 سهم وثیقه باشند یعنی اینكه اعضای شركت‌های سهامی خاص نمی‌توانند خارج از سهامداران باشند به عنوان مثال رئیس هیأت مدیره باید حتماً حداقل 1 سهم داشته باشد.

نكته قابل توجه اینجاست كه فقط مدیر عامل شركت می‌تواند خارج از سهام داران باشد یعنی سهام نداشته باشد.

سهام‌ها در شركت‌های سهامی خاص به چند نوع تقسیم می‌شوند كه بیشتر موكلین از سه نوع آن استفاده می‌كنند كه موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان به چند نوع اشاره می‌كند:

1- سهام با نام 2- سهام بی نام 3- سهام ممتاز

بیشتر شركت‌ها سهام با نام ثبت می‌كنند چون سهام بی نام نزد بانك‌ها و قابل بررسی نمی‌باشد.

سهام ممتاز ارزش گذاری می‌شود و به سهام خود ارزش بالاتری می‌بخشد.

ارزش سهام هر كس پس از یك ضرب ساده بدست می‌آید. یعنی مقدار سهام را ضربدر ارزش اسمی سهام بكنیم مقدار ریالی سهام بدست می‌آید.

در شركت‌های سهامی خاص ارزش و اعتبار و میزان پرداخت خسارت و دیون و سوددهی شركت به میزان ارزش اسمی بستگی دارد.

در شركت‌های سهامی خاص وجود نائب رئیس حتماً اجباری می‌باشد كه در قسمت مسئولیت اشاره شد نیازی نیست.

در شركت‌های سهامی خاص باید در نظر داشته باشیم كه در هنگام ثبت حتماً بازرسین بالای 18 سال باشند.

تغییرات در شركت‌های سهامی خاص به چند صورت انجام می‌شود:

1- مجمع عمومی فوق‌العاده 2- مجمع عمومی عادی

 

هر گونه تغییر در شركت‌ها در مجمع عمومی فوق‌العاده انجام پذیر هستند و هر گونه تعیین در مجمع عمومی عادی انجام می‌پذیرد. در شركت‌های سهامی خاص ورود و خروج معنی ندارد و در صورتی كه در شركت‌های مسئولیت محدود ورود و خروج انجام می‌شد.

صورتجلسه‌ای كه توسط مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  تنظیم می‌شود باید حتماً مشخص شود كه چه نوع مجمعی برگزار شده است.

پس از ثبت شركت موكل به مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان مراجعه می‌كند و می‌خواهد تغییرات در شركت خود ایجاد كند مراحل انجام كار به این صورت است كه ابتدا مشاوره لازم را از مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان دریافت می‌كند و پس عقد قرار را انجام می‌دهند و مبلغ مشخص می‌شود.

اگر بخواهیم در شركت تغییراتی انجام بدهیم بلافاصله باید مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار كنیم كه این امر در صورتی میسر می‌شود كه تمامی اعضا و سهام داران حضور پیدا كنند در شركت‌های سهامی خاص حتماً در هنگام تغییرات باید یك شخص به عنوان رئیس جلسه و دیگری به عنوان ناظر اول و سهام بعدی به عنوان ناظر دوم حضور پیدا كنند.

به یك شخص به عنوان منشی جلسه نیز نیاز داریم كه می‌توانند از بین سهام داران باشد یا بازرسین یا حتی یك شخص بیرون از شركت.

تغییراتی مانند تغییر آدرس و تغییر نام شركت و …. در مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار می‌شود در مجمع عمومی عادی نیز دقیقاً به صورت بالا انجام می‌شود كه باید حتماً از رئیس جلسه و ناظر اول و ناظر دوم تشكیل شود. و تصمیماتی همچون تعیین اعضای هیأت مدیره تعیین بازرسین و تراز و سود و زیان انجام می‌شود.

جلسه‌ای به نام جلسه هیأت مدیره نیز وجود دارد كه برای مشخص كردن حق امضا و سمت اعضای هیأت مدیره تشكیل می‌شود.

نقش بازرسین در شرکت های سهامی خاص:

تعریف بازرس در شرکت های سهامی خاص:

بازرس در شرکت های سهامی خاص را می توان به این صورت بیان کرد که حسایداران شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود می باشند.

بازرسین موظف هستند که تمامی اقدامات مربوط به شرکت را مطلع باشند.

یکی از مهمترین وظایف بازرس حسابرسی شرکت می باشد که در زمان اعلام ترازنامه مالیاتی به اداره دارایی باید لیست حساب کتاب یا همان بیلان مالی و اظهارنامه را امضا کند.

بازرسین هر یک سال یک بار باید تمدید می شوند در غیر اینصورت امضا ایشان مورد قبول نیست و باید از طریق موسسه ثبت شرکت کریم خان اقدامات تمدید بازرسین را انجام دهند.

نکته مم این است که بازرسین نباید نسبت سببی و نسبی با اعضای هیات مدیره داشته باشند.

در واقع هم فامیلی با اعضای هیات مدیره نباشند.



:: بازدید از این مطلب : 1413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 ثبت شرکت با مسئولیت محدود

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با  ثبت شرکت با مسئولیت محدود را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود مراحل و مدارک مورد نیاز

 

در توضیح ثبت شرکت با مسئولیت محدود ابتدا می بایست از تعاریف شروع نمود. طبق ماده ۹۴ قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که میان دو یا چند نفر برای امور تجاری ثبت شده و و هریک از اعضاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا مقدار سرمایه خود در شرکت مسئول دیون وو تعهدات شرکت است. بر طبق قانون ثبت شرکت در نام شرکت می بایست حتما عبارت (با مسئولیت محدود) ذکر شود و همچنین نام شرکت نمی بایست متضمن نام هیچ یک از اعضاء باشد در غیر این صورت فرد شریکی که نام او در نام شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

می بایست حداقل 2 نفر از اعضای اصلی در شرکت به سن قانونی ۱۸ سال تمام رسیده باشند یا یک نفر بالای 18 سال بشند. موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان در ادامه مطالب به توضیح بیشتری می پردازد. .

هر دو شریک مذکور می بایست حتی ۱ درصد سهامدار باشند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود با حداقل دو نفر عضو ثبت می شود یا یک مدیرعامل ( که تک مدیرعاملی می باشد) .

ثبت شرکت با مسئولیت محدود جهت امور تجاری می باشد و حتی انجام امور غیر تجاری سودآور نیز در این دسته شرکتها تجاری محسوب شده و شامل مالیات خواهد شدد موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  پیشنهاد خود را در مورد موضوع شرکت بیان می کند..

سرمایه در ثبت شرکت با مسئولیت محدود بر خلاف سهامی خاص به سهام تقسیم نمی شود، بلکه به صورت سهم الشرکه به اعضاء تعلق خواهد داشت.

در ثبت شرکت با مسئولیت محدود اعضاء صرفا به مقدار سرمایه خود در مقابل اشخاص ثالث در مورد تعهدات شرکت مسئول خواهند بود.

در نام ثبت شرکت با مسئولیت محدود در هیچ صورتی نمی بایست از نام خانوادگی هیچ یک از اعضاء استفاده شود در غیر این صورت شریک مذکور در مقابل اشخاصص ثالث مسئول خواهد بود، در واقع فارغ از مقدار سهم خود، به تنهایی و بدون توجه به مقدار مسئولیت سایر اعضاء مسئولیت خواهد داشت و مسئول ادای کلیه دیون وو تعهدات شرکت خواهد بود.

اگر تعداد اعضاءی شرکت با مسئولیت محدود بیش از ۱۲ نفر باشد، شرکت موظف به ثبت هیئت نظارت می باشد. هیئت نظارت متشکل از ۳ نفر است که از میانن اعضاءی شرکت که عضو هیات مدیره نباشند به میزان یک سال انتخاب خواهند شد.

داشتن آدرس و کد پستی حقیقی ولو اینکه این آدرس مسکونی باشد.

سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

حداقل سرمایه در ثبت شرکت بل مسئولیت محدود می بایست یکصد هزار تومان باشد. لازم به ذکر است که بر خلاف ثبت شرکت سهامی خاص این مبلغ به هیچ حسابیی واریز نخواهد شد.

سرمایه شرکت با مسئولیت محدود با توجه به رویه شرکت و موضوع فعالیت آن تعیین می شود. و قانونا بایستی به گونه ای تعیین شود که با گستره فعالیت شرکت همخوانیی داشته و اصطلاحا محکمه پسند باشد. با این همه در حال حاضر می توان شرکت با مسئولیت محدود را با سرمایه حداقل یک میلیون ریال ثبت نمود و در حال حاضرر هیچگونه منع قانونی در این زمینه وجود ندارد.

معایب و محاسن ثبت شرکت با مسئولیت محدود

محاسن ثبت شرکت با مسئولیت محدود که موسسه ره روشن به چند مورد آن می پرازد::

در شرکت با مسئولیت محدود فقط نیاز به ۲ شریک دارد..

هر ساله نیاز به معرفی اعضاء نیست و تنظیم صورتجلسه و تایید آن نیز نیاز نیست.

معایب <strong>ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

گاها برخی از بانکهای خصوصی به این شرکتها وام نمی دهند و شرکت های سهامی خاص وام پراخت می کنند.

شرکت در مناقصات دولتی با این شرکت ها معمولا مقدور نیست و بیشتر سازمان ها یا ارگان ها درخواست شرکت سهامی خاص می کنند. .

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

به طور میانگین مدت زمان ثبت شرکت با مسئولیت محدود 10 روز که به طول می کشد. که موسسه ثبت شرکت کریم خان قادر به ثبت سریعتر این شرکت می باشد..

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضای هیأت مدیره و شرکاء در صورتی که موسسه شرکت کریم خان  کپی برابر اصل می کند..

گواهی عدم سوء پیشینه دریافت شده از دفاتر پلیس+ ۱۰ که نامه مربوط برای عدم سوء پیشینه توسط موسسه شرکت کریم خان  ارائه می گردد.

اعلام موضوع فعالیت شرکت

اعلام آدرس محل فعالیت شرکت

 

ا.

فرایند ثبت شرکت با مسئولیت محدود

تکمیل مدارک درخواستی و تحویل به موسسه شرکت کریم خان

اعلام ۵ نام سه سیلابی به ترتیب اولویت

تعیین مییزان سهم اعضای سهامدار

تعیین سمت اعضا

تعیین میزان سرمایه شرکت

ثبت در سامانه اطلاعات ثبت شرکت ها و دریافت پذیرش

دریافت نام تایید شده از سامانه

دریافت امضا اعضاء در مدارک اصلی شرکت

مراجعه نماینده موسسه شرکت کریم خان  با پیش آگهی برای دریافت پرونده و شماره ثبت به اداره ثبت شرکت ها

تحویل مدارک به مشتری

تغییرات ثبت شرکت با مسئولیت محدود

فرایند طی شده به منظور انجام موارد ذیل یکسان بوده و بر اساس نیاز خود می توانید اقدام به تغییرات شرکت خود کنید.

انحلال شرکت

چنانچه شرکت با مسئولیت محدود ثبت نموده اید و تمایل به ادامه فعالیت ندارید می توانید شرکت را بطور کامل منحل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقالهه انحلال شرکت با مسئولیت محدود را مطالعه بفرمایید.

تغییر آدرس شرکت

چنانچه ناگزیر به تغییر محل فعالیت خود دارید می توانید آدرس اولیه شرکت خود را تغییر دهید.

تغییر موضوع شرکت

چنانچه زمینه فعالیت شرکتتان بطور کامل تغییر کرده سات و یا نیاز به اضافه نمودن موضوع جدید به موضوعات قدیمی خود دارید می توانید تغییر موضع شرکت داشته باشید.

تغییر اعضاء شرکت

شما می توانید تغییرات در اعضای هیات مدیره، اضافه و کم نمودن را داشته باشید.

تغییر سرمایه شرکت

بر حسب نیاز می توانید مبلغ سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود خود را کم و یا زیاد کنید.

تغییر سهام اعضای شرکت

بر حسب نیاز می توانید سهم هر عضو در شرکت را کاهش یا افزایش دهید.

تغییر سمت اعضاء شرکت

می توانید هیئت مدیره و یا مدیرعامل را تغییر و همچنین افراد جدید با سمت های جدید در شرکت تعریف کنید

روزنامه رسمی شرکت با مسئولیت محدود

چنانچه نیاز به گرفتن مجدد روزنامه رسمی شرکت خود دارید می توانید مجدد آن را دریافت کنید.

نکات ثبت شرکت با مسئولیت محدود

هیچگونه شرکتی با یک نفر به ثبت نخواهد رسید.

شرکت با مسئولیت محدود لزومی به واریز سرمایه به نام شرکت ندارد.

انتخاب مدیر عامل لزوما از میان اعضای هیأت مدیره نخواهد بود.

۴-چنانچه شرکت با مسئولیت محدود دارای بیش از ۱۲ نفر عضو هیأت مدیره باشد، اعضا موظف به انتخاب و معرفی ۳ نفر از اعضاءی خارج از هیات مدیره به عنوانن هیأت نظارت به اداره ثبت شرکت ها خواهند بود.

اعضای هیات نظارت موظف به تشکیل حداقل یک جلسه مجمع عمومی در سال می باشند.

در صورتی که سوالی در زمینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارید که پاسخ آن را در متن فوق یافت نکردید می توانید با شماره های موسسه ثبت شرکت کریم خان  تماس بگیرید،، همکاران ما مشتاق به پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ثبت تغییرات شركت با مسئولیت محدود:

همان طور كه قبلاً اشاره شده بود برای ثبت شركت با مسئولیت محدود حداقل 2 شركت لازم می‌باشد كه اگر از این 2 شركت یكی بالای 18 سال و دیگری زیر 18 سال باشد باز هم قابل انجام می‌باشد.

حال فرض كنیم می‌خواهیم پس از ثبت شركت تغییراتی را برای شركت ثبت شده در اداره ثبت شركت‌ها توسط مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  اعمال كنیم:

ابتدا مداركی كه لازم برای این كار می‌باشد را تهیه می‌كنیم كه شامل:

1. كپی شناسنامه و كارت ملی كل اعضای هیأت مدیره و شركاء

2. در صورت داشتن بازرس (بازرس به هیچ عنوان در شركت‌های با مسئولیت محدود الزامی ندارد)

3. كپی آگهی ثبت شده و ممهور به مهر اداره ثبت شركت‌ها

4. كپی اساسنامه

5. كپی شركت نامه یا تقاضانامه

6. اگر تغییرات قبلاً انجام شده بود مدارك آخرین تغییرات كه شامل عقد نامه رسمی تغییرات می‌باشد لازم است.

نكته: گاهی اوقات موكل یا همان مشتری پس از تماس تلفنی با مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  یا مراجعه حضوری به دفتر مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  سوالی كه مطرح می‌كند به این صورت است كه من تمام مدارك ثبتی شركت خودم را گم كرده‌ام یا اینكه من در حال حاضر دسترسی به مدارك فوق كه هم در بالا اشاره شد ندارم یعنی نمی‌توانم تغییرات شركت خود را انجام دهم.

كارشناسان مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  در جواب به این سوال می‌گویند كه اگر تمام مشخصات اعلام شده مانند شماره شناسنامه و كد ملی و نیز سهم‌الشركه كلیه سهام شركاء یا مثلاً میزان سرمایه شركت و ماده‌های اساسنامه درست باشد هیچ مشكلی وجود ندارد.

مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان   زمانی كه فقط می‌خواهد یك شخص جدید را وارد شركت كند نیاز به كپی شناسنامه و كارت ملی دارد كه باید كپی برابر اصل باشد كه این امر نیز توسط مؤسسه ثبت شرکت کریم خان  قابل انجام است.

مؤسسه ثبت شرکت کریم خان  به چند مورد از تغییرات شركت با مسئولیت محدود در اینجا اشاره می‌كند:

1. تغییر موضوع شركت كه قبلاً توسط اداره ثبت شركت‌ها ثبت شده است.

2. تغییر تعداد شركاء كه توسط اداره ثبت شركت‌ها ثبت شده است.

3. تعیین اعضای هیأت مدیره شركت كه قبلاً توسط اداره ثبت شركت‌ها ثبت شده است.

4. تغییر آدرس شركت كه قبلاً توسط اداره ثبت شركت‌ها ثبت شده است.

5. تغییر در مفاد اساسنامه شركت كه قبلاً توسط اداره ثبت شركت‌ها ثبت شده است.

6. تغییر نام شركت كه قبلاً توسط اداره ثبت شركت‌ها ثبت شده است.

7. تغییر سرمایه شركت یا همان افزایش سرمایه یا كاهش سرمایه كه در اداره ثبت شركت‌ها، به ثبت رسیده است.

8. تغییر در مدت زمان ثبت شده كه اكثر شركت‌ها نامحدود ثبت شده است.

9. تغییر میزان حضور شركاء در مجامع

 

لازم به ذكر است كه در تمامی تغییرات شركت‌ها نیاز است تمام شركاء حضور پیدا كنند یعنی تمام اعضای شركاء در برگه صورتجلسات باشد.

 

نكته مهم این است كه برای خروج مشخص سهام‌دار از شركت حتماً باید خود ایشان راضی باشد و زیر برگه صورتجلسه را امضا كند و وقتی كه امضا كرد باید حتماً در اداره ثبت شركت ها حضور پیدا كند و دفتر اداره ثبت شركت‌ها را امضا كند.

 

این كار با حضور وكیل مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  قابل انجام است. یعنی پس از عقد قرارداد با مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  و تكمیل كردن مدارك تمامی كارها توسط وكیل انجام می‌شود و دیگر نیاز نیست موكل در اداره حضور پیدا كند.

 

در صورت اینكه یكی از شركاء یا چند نفر از شركاء حضور نداشته باشند یا در جلسات شركت نكنند می‌توان از طریق آگهی حق تقدم كه مؤسسه ثبت شرکت کریم خان  تنظیم می‌كند این تغییرات را انجام داد. مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  با استفاده از تجربه خود صورتجلسه را تنظیم می‌كند كه با حداكثر شركاء و تعداد اعضا این كار صورت گیرد. باید توجه داشته باشیم كه خروج یك شریك از شركت هیچ گاه و هیچ گونه قابل انجام نیست و به هیچ عنوان بدون برگه وكالت نمی‌توان انجام گرفت.

 

در برخی مواقع تغییرات شركت‌های مسئولیت محدود به این صورت است كه یك یا چند شخص می‌خواهند وارد شركت ثبت شده بشوند كه در این صورتجلسه كه توسط مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  تنظیم می‌كند این كار انجام می‌شوند یا می‌خواهند چند نفر یا یك نفر وارد شركت شوند و یك یا چند نفر (بستگی به تعداد نفرات داخل شركت توسط ثبت شركت می‌باشد) از شركت خارج شوند كه در این مواقع موكل پیش فرد می‌گوید باید صبر كنیم تا یك نفر وارد شركت شود یا اینكه همزمان قابل انجام است.

 

بله می‌توان گفت كه همزمان قابل انجام است. ابتدا ورود افراد جدید را طبق صورتجلسه‌ای كه مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  تنظیم كرده است انجام می‌دهیم و سپس در صورتجلسه بعدی كه مؤسسه ثبت شرکت کریم خان  تنظیم كرده است خروج افراد كه می‌خواهند خارج شوند انجام می‌گیرد. فلذا باید به یاد داشته باشیم كه افراد خروجی حتماً باید دفاتر اداره ثبت را علاوه بر صورتجلسات تنظیم شده امضا نمایند كه صحت امضا آنها در اداره مشخص شود.

 

در برخی مواقع كارفرما می‌خواهد تغییر نام انجام دهد یعنی به مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  مراجعه می‌كند و درخواست تغییر نام شركت می‌كند كه می‌خواهند نام ثبت شده شركت خود در اداره ثبت شركت‌ها را تغییر دهد. در اینجا سعی بر آن داریم كه صورتجلسه تغییر نام را جُدا از تمامی صورتجلسات بزنیم چرا به دلیل اینكه اگر صورتجلسه‌ای كه توسط مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  تنظیم شده است اخطار بخورد یعنی نام درخواست حالا به هر دلیلی مثل مشابهت یا ایراد قانونی از اداره ثبت شركت‌ها به مشكل نخورد تمامی صورتجلسات دیگری كه ارجاع خورده است اخطار می‌خورد و مرجوع می‌شود پس به همین دلیل صورتجلسه تغییر نام و اجرا از بقیه صورتجلسات به اداره ثبت شركت‌ها ارجاع می‌زنیم كه از این مشكل دوری كنیم.

 

در تمامی مراحل تغییرات شركت‌ها پس از اینكه موكل با وكیل مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  قرار داد منعقد كرد و انجام كار اقدام شد ابتدا پس از تهیه تمام مدارك صورتجلسات توسط كارشناس مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  برای كارفرما ایمیل یا از طریق تلگرام ارسال می‌شود و كارفرما یا همان موكل پرینت گرفته و با دقت كامل صورتجلسات تنظیم شده توسط مؤسسه ثبت شرکت کریم خان  را تأیید می‌كند و به همراه برگه وكالتی كه از قبل فرستاده شده به مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  تحویل می‌دهد و در مدت زمان تقریباً 10 روز كاری به اتمام می‌رسد.

 

و بلافاصله روزنامه رسمی انجام می‌شود، یعنی وكیل كار را اداره ثبت شركت‌ها تحویل گرفته و به دفتر مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  مراجعه می‌كند و كار را تحویل می‌دهد و پرسنل مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  تا مرحله روزنامه رسمی ادامه می‌دهند.

 

موارد مهم كه باید بدانیم:

 

زمانی كه اساسنامه شركت مفقود یا به هر نحوی غیر قابل دسترس می‌باشد امكان این است كه المثنی مدارك را دوباره از اداره ثبت شركت‌ها تهیه كنیم. كه این امر توسط مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  قابل انجام است.

 

باید یادمان باشد كه در تنظیم صورتجلسات زمان و تاریخ صورتجلسات خیلی مهم است اگر در زمان یا تاریخ اشتباه كنیم كار ایراد گرفته می‌شود پس بنابراین برای تنظیم صورتجلسات با مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  هماهنگ شود بهتر است.

 

در تنظیم صورتجلسات مهر شركت حتماً الزامی است كه در زیر برگه صورتجلسات در كنار امضا شركاء و اعضا زده شود.

 

در برگه وكالت نیز مهر شركت حتماً باید زده شود و امضا گردد.

 

باید توجه داشته باشیم كه نائب رئیس در شركت‌های مسئولیت محدود اجباری نیست.

 

وقتی یك یا چند نفر از شركت خارج می‌شوند و نفرات جدید جایگزین می‌شوند اگر نفرات قدیم سمت در شركت داشته‌اند باید حتماً صورتجلسه تعیین اعضای هیأت مدیره تنظیم گردد كه این كار توسط مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  قابل انجام است.

 

یكی از تغییراتی كه در شركت‌های مسئولیت محدود انجام می‌پذیرد انحلال شركت است كه شركاء تصمیم می‌گیریم شركت خود را كه در اداره ثبت شركت‌ها به ثبت رسیده است حالا به هر دلیلی كه می‌دانند منحل كنند كه در انحلال شركت طبق صورتجلسه‌ای كه مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  تنظیم می‌كند یك نفر باید به عنوان مدیر تصفیه مشخصص شود كه مدیر تصفیه به همراه آدرس خود در برگه صورتجلسه نوشته می‌شود. مدیر تصفیه می‌تواند از یكی از اعضای و شركای شركت باشد یا كلاً شخصی كه بیرون از شركت باشد حضور پیدا كند.

 

حق امضاء در شركت‌های مسئولیت محدود مانند سایر شركت‌ها می‌باشد كه در این حالت باید حق امضا در جلسه هیأت مدیره مشخص شود. حق امضا می‌تواند مركب از 1 تا هر چند نیز باشد. یعنی مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره یا مدیر عامل یا رئیس هیأت یا مدیر عامل و نائب رئیس هیأت مدیره و رئیس هیأت مدیره و به هر شكلی قابل انجام می‌باشد.

 

حق امضا می‌تواند برای اوراق تعهدآور به شكل دیگر و برای نام‌های اداری به شكلی دیگری باشد. به عنوان مثال سفته‌ها و چك‌ها و اوراق تعهدآور مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره نامه‌های اداری مدیر عامل به تنهایی كه توسط مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان   بهتر قابل انجام می‌باشد و هیچ گونه ایرادی بر نمی‌خورد.

 

در شركت‌های مسئولیت محدود در هنگام ورود و خروج كه صورتجلسه را مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  تنظیم كرده است به منزله‌ی این است كه شخص وارد شونده یك مقدار پول با خود وارد صندوق شركت‌ می‌كند و در ردیف شركاء قرار می‌گیرید. این به این منزله نیست كه بدهی و مالیات به عهده ایشان نخواهد بود. نفرات قبلی نیز درر این جریان سهیم هستند. و اگر با تنظیم صورتجلسه مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  شخصی یا اشخاصی بخواهند از شركت خارج شوند به منزله‌ی این است كه تمام سهم‌الشركه خود را از صندوق شركت دریافت كرده و با رضایت كامل از شركت خارج می‌شوند.

 

نكته: گاهی اوقات افراد پس از مراجعه به دفتر حقوقی ثبت شرکت کریم خان  سوالی كه مطرح می‌كنند به این صورت است كه ورود و خروج در دفترخانه نیز قابل انجام است.

 

جواب مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان   : بله قابل انجام می‌باشد. امّا این بدان معنا نیست كه صورتجلسه تنظیم شده به اتمام رسیده است یعنی در برگه‌ای كه توسط دفترخانه تنظیم می‌شود نوشته شده است یك نفر وارد و یك نفر خارج كه همان برگه را به همان صورتجلسه تنظیم شده توسط مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  به اداره ثبت ارسال می‌شود و كار آگهی می‌شود و توسط وكیل مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  از اداره تحویل گرفته شود وروزنامه رسمی می‌شود.

 

نكته: برای انجام الحاق به موضوع یا تغییر موضوع باید توجه داشته باشید كه موضوعی كه انتخاب می‌كنیم از طرف مؤسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان  بررسی شده باشد كه هنگام ارسال به اداره ثبت شركت‌ها به مشكل نخورد و ایراد گرفته نشود چون همان طور كه اشاره شد یكسری از موضوعات قبل از ثبت در اداره ثبت شركت‌ها نیاز به مجوز از سازمان‌های مربوطه را دارند. مانند نرم‌افزاری و كشتیرانی و حمل و نقل و عكاسی و تبلیغات و غیره …

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()